“Els pisos de luxe baixen a Barcelona”, el que diu la premsa econòmica

"Caixabank traslladarà 1.200 persones a Can Batlló", titula Expansión

Els diaris econòmics i les pàgines d’economia de la premsa generalista destaca avui aquestes notícies sobre Barcelona i la seva àrea:

La Vanguardia: “Els pisos de luxe baixen a Barcelona per la frenada de vendes a estrangers”. El preu de l’habitatge de luxe va caure un 3% a Barcelona l’any passat pel descens de vendes a estrangers, segons la immobiliària Engel & Völkers. Les previsions per aquest 2019 són de manteniment, mentre que s’espera un creixement del 10% a l’àrea metropolitana. Zones com el Born, Diagonal Mar, l’avinguda Pearson i el Turó Park van veure com els preus baixaven durant el 2018.

Expansión: “Caixabank traslladarà 1.200 persones a Can Batlló”. Caixabank protagonitza l’operació més gran de lloguer d’oficines a Barcelona d’aquest inici d’any i ha anunciat el lloguer de l’edifici Ó Building, situat al recinte de Can Batlló promogut per Clover Capital. És un edifici de 12 plantes ubicat a la Gran Via, molt a prop de la plaça Ildefons Cerdà. L’entitat bancària ocuparà tot l’edifici excepte la planta baixa, on hi haurà un supermercat Lidl i un gimnàs Duet Fit.

Cinco Días: “Endesa i Metrovacesa s’alien per aixecar pisos a l’antiga central del Besòs”. La conversió dels terrenys de l’antiga central tèrmica de Sant Adrià del Besòs serà una de les majors operacions urbanístiques dels últims anys a Barcelona. Els dos grans propietaris del sòl de la zona, Metrovacesa i Endesa, van crear una empresa conjunta a l’espera que un pla urbanístic de la Generalitat canviï la qualificació del sòl a residencial per poder construir pisos.

La Vanguardia: “GVC Gaesco nomena un director aliè a la família”. El grup financer GVC Gaesco, controlar per Maria Àngels Vallvé, ha nomenat un director extern a família per dirigir la companyia per primera vegada a la seva història. L’escollit és l’ex director regional d’Ahorro Corporación a Catalunya, segons ha informat el grup. El moviment es justifica per la necessitat de professionalitzar la companyia i així poder encarar millor els reptes de futur en un món globalitzat.

El Economista: “Cabify torna a Barcelona esquivant la precontractació”. Aquest dijous Cabify torna a Barcelona i ho fa amb un sistema dissenyat per esquivar la precontractació de 15 minuts que va imposar la Generalitat fa unes setmanes. La multinacional ofereix els seus clients signar un contracte d’un any, una maniobra que, segons l’empresa, fa que només hagin d’esperar 15 minuts la primera que agafen un dels seus cotxes, ja que el servei es presta durant 12 mesos i funciona com una espècie de xofer personal.

Més informació

Nou comentari