El tall de Via Laietana mortifica el mercat de Santa Caterina

Els paradistes es queixen que no hi ha bones alternatives de transport per als clients, treballadors i proveïdors de fora de Barcelona

El tall de la Via Laietana cada dissabte inquieta als paradistes del mercat de Santa Caterina. El govern municipal el va anunciar aquest abril i els venedors denuncien que no se’ls va consultar abans per consensuar alternatives de transport. Nombrosos clients, treballadors i proveïdors de fora de Barcelona arriben a l’equipament de la Ribera en vehicle privat: carreguen o descarreguen força pes, pel que no veuen viable substituir el cotxe o la furgoneta pel transport públic. 

L’associació de venedors considera que tallar completament al trànsit aquesta artèria de Ciutat Vella és “excessiu” per a l’objectiu oficial de garantir que els veïns puguin passejar amb distàncies anticontagi i temen que el veto circulatori es converteixi en estable amb la reforma de l’avinguda. Avisen té un “impacte negatiu” per a l’economia del barri, perquè els dissabtes ben bé la meitat de la clientela del mercat són famílies metropolitanes que venen a fer la compra de tota la setmana, explica Jordi Vila, membre de la junta de paradistes. “L’activitat comercial de la Ribera no depèn només dels veïns del barri”, coincideix a destacar David Barroso, el vicepresident de l’entitat.

Ell ha notat que una part ara venen en divendres, el que li ha provocat puntes d’aglomeració a la parada. A més, tots els compradors foranis no podrien repartir-se entre els dies laborables, perquè les restriccions d’aforament i horari ja no deixen més marge d’absorció. Des de l’estat d’alarma que només poden obrir de 8h a 15h i amb un màxim de 350 persones alhora dins del mercat, comptant que 150 ja són els propis treballadors. “No ho entenem, si no volen aglomeracions, perquè posen tantes restriccions que fan que la gent s’apiloni?”, es pregunta. 

L’urbanisme de Ciutat Vella no permet fàcilment trobar itineraris alternatius, com passaria a l’Eixample. Per exemple, els vehicles tenen vies de sortida del mercat que no passen per Via Laietana però en canvi no tenen rutes alternatives d’entrada. La furgoneta de repartiment a domicili del mercat, lamenten, també es veu perjudicada: “En tallar diverses artèries de la ciutat es triplica el recorregut”.

L’Ajuntament defensa que “sí que es permet l’accés a tota activitat logística vinculada a mercats, i també per a repartiment a domicili”. El que no es permet, confirma, és el trànsit de vehicles privats. Portaveus municipals responen al TOT Barcelona que personal de l’ajuntament “ha estat present en els punts d’accés per donar indicacions als vehicles autoritzats per tal que poguessin arribar a destí”.

Comentaris

    Cinta Comes Muñoz 10/06/2020 11:42 pm
    No teniu vergonya, em veig al carrer per tot el que esteu fent, entre manifestacions, tallades, el poc accés qui hi ha els caps de setmana, els horaris del parking... Els empresaris no podran fer front amb tot això i els treballadors ens veurem al carrer. Sóc veïna i treballadora del barri i mai en la vida ha passat això. Alguna cosa heu de fer i mirar més per nosaltres.
    Cinta Cimes Muoz 10/06/2020 11:36 pm
    No
    ramon vives de la cortada 10/06/2020 7:50 pm
    per culpa de els talls a la ciutat una furgoneta que anava despistada ,dissabte buscant una ruta que el portes a casa seva, ja que se han de donar mil voltes hem va envestir a mi i ala meva dona quan anàvem a casa amb la moto, per sort com som prudents no va passar de un hematomes i uns trencats al vehicle

Nou comentari