Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Colau sobreviu a l’embat de l’elit barcelonina

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha viscut aquest dilluns un dels seus primers cara a cara de la campanya electoral. La líder de Barcelona En Comú ha participat aquest tarda en la tercera edició dels debats sobre les eleccions municipals del Cercle d’Economia, després que la setmana passada ho fessin els candidats del PSC i ERC, Jaume Collboni i Ernest Maragall. A diferència dels seus predecessors, Colau ha sortit a la palestra amb la tessitura de defensar el seu model de ciutat en un escenari aparentment advers i davant un establishment barceloní expectant que en aquests últims anys ha estat especialment crític amb el model de ciutat en turisme, l’habitatge i la mobilitat.

Amb cert nerviosisme inicial palpable en la seva veu, Colau ha recorregut a les dades per justificar-se en un dels escenaris fora de l’esfera política més complicats que es trobarà la candidata.

Ada Colau intervé a la Conferència
Ada Colau intervé a la Conferència “Reflexionant sobre Barcelona” al Cercle d’Economia / Jordi Play

Dubtes inicials i l’aposta per un nou model

La candidata de Barcelona En Comú ha arrencat el seu discurs fent un repàs d’aquests vuits anys com a alcaldessa, rememorant el bagatge que van heretar de Xavier Trias i la seva aposta per un canvi de model de ciutat. “Jo no tenia ni experiència institucional ni en un partit polític i presentar-te per primera vegada i guanyar va ser de vertigen. Puc entendre que hi hagués dubtes sobre el que podríem aportar i la nostra capacitat de gestió, però vuit anys després s’ha vist que s’havia de redreçar un model de ciutat orientat al monocultiu turístic que generava precarització laboral i desigualtat entre barris”, ha assenyalat Colau, que ha posat d’exemple la lluita contra els pisos turístics il·legals i la massificació turística.

En aquest sentit, l’alcaldessa ha assegurat que Barcelona ha recuperat el ritme de creació d’empreses d’abans de la pandèmia i ha fet valdre l’aposta del Mobile World Congress per establir-se de forma “definitiva” a la capital catalana i la capacitat de captació de grans congressos i esdeveniments com la Copa Amèrica o la convenció internacional de l’audiovisual l’ISE. “Hi ha motius de sobres per creure que el nostre model econòmic funciona. La ciutat té talent i potencial i està ben posicionada per liderar l’economia”, ha remarcat.

Ada Colau intervé a la Conferència
Ada Colau intervé a la Conferència “Reflexionant sobre Barcelona” al Cercle d’Economia / Jordi Play

Un assaig del foc creuat que protagonitzarà la campanya

Amb aquest contundent posicionament, els moderadors han donat pas al torn de preguntes, on s’han posat sobre la taula alguns dels temes que marcaran la cursa electoral a les eleccions del pròxim 28 de maig com l’oferta d’habitatge, l’ampliació de l’aeroport, la seguretat o la mobilitat. Una a una, Colau ha anat rebatent les diferents qüestions admetent, per exemple, que encara queda molt recorregut en àmbits com l’habitatge assequible, on ha reafirmat la seva aposta per mantenir la reserva del 30% en noves construccions.

Pel que fa a la mobilitat, la batllessa també ha volgut treure pit de l’allargament del tramvia per l’avinguda Diagonal i ha carregat contra la proposta de Trias de substituir aquest projecte per un reforç extraordinari del servei de bus. “El tramvia té una eficàcia i eficiència que no es pot comparar a cap altra opció de transport. No es poden fer afirmacions com aquestes sense dades. Seria una falta de sentit comú no fer aquesta connexió final entre línies pel centre de la ciutat”, ha asseverat.

Ada Colau intervé a la Conferència
Ada Colau intervé a la Conferència “Reflexionant sobre Barcelona” al Cercle d’Economia / Jordi Play

Alternatives a l’ampliació del Prat i falsos mites

Sobre l’ampliació de l’aeroport, la líder de BComú ha insistit que s’ha de buscar una alternativa per poder millorar aquesta connectivitat de l’aeròdrom barceloní per atraure més vols intercontinentals sense destrossar un espai natural i evitant alimentar la massificació turística que pateix la ciutat. En aquest sentit, Colau ha proposat substituir aquells vols de més curta distància o que atrauen un turisme de més baixa qualitat per una millor infraestructura ferroviària.

Per últim, preguntada per la percepció d’inseguretat que sembla desprendre la capital catalana, l’alcaldessa ha reconegut que hi ha alguns problemes de seguretat com a moltes capitals europees, però ha desmentit que Barcelona sigui un caos ni la ciutat més insegura de l’Estat, reivindicant la feina que s’ha fet durant aquest darrer mandat per poder combatre de la mà del Departament d’Interior i els poders judicials la reincidència en els robatoris, la principal problemàtica delictiva que pateix la capital catalana.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ai, ai a abril 18, 2023 | 09:47
    ai, ai abril 18, 2023 | 09:47
    Si fos independentista no ho hagues aconseguit.
  2. Icona del comentari de: mala peça a abril 18, 2023 | 12:35
    mala peça abril 18, 2023 | 12:35
    no tantes floretes, que la kolau és un d'ells, que amb els vots gratuïts del manuel vals, i dels fons voltors, tots aquest "massatges" estaven inclosos

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa