La cambra espanyola contraataca Canadell i llança una ofensiva contra el Procés

El president de l'ens, José Luis Bonet, ha enviat una carta a diferents cambres internacionals per defensar que a l'Estat espanyol no hi ha presos polítics

El president de la Cámara de Comercio de España, José Luis Bonet, ha enviat una carta a diverses cambres internacionals per defensar l’Estat espanyol i negar que hi hagi presos polítics, segons ha avançat El Periódico i ha pogut confirmar el TOT Barcelona. La missiva arriba després que les cambres catalanes fessin arribar un escrit al Consell d’Europa, el Parlament Europeu i la Comissió Europea per demanar la mediació europea per trobar una solució dialogada al conflicte català.

Segons han explicat fonts de la cambra espanyola, ha sigut una decisió personal de Bonet, declarat antiindependentista, i no s’ha consultat al comitè executiu de l’ens, del qual forma part el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, en qualitat de vicepresident segon. La relació entre els dos empresaris és complicada després que Bonet també decidís pel seu compte emetre un dur comunicat contra Canadell i la Cambra de Barcelona per posicionar-se a favor de sumar-se a una resposta unitària contra la sentència del judici de l’1-O. 

A la carta, Bonet critica el Procés perquè ha causat “un mal evident” a l’economia catalana i apunta al trasllat de més de 5.000 empreses fora de Catalunya com la prova més evident d’aquest perjudici. El president de la cambra espanyola també defensa que el referèndum de l’1-O va ser un intent de “subvertir l’ordre constitucional” i que ha causat una “fractura” social a Catalunya. Per últim, recorda que l’Estat espanyol és “una democràcia plena i sòlida”

Més informació

Comentaris

    Tictac-Tictac . . . 22/10/2019 1:47 pm
    Aquest bonet ja és massa ganapia per intentar passar les boles fora de un país bananer, tots els països saben, ja de sobres el pa que s'hi dona
    Marta 22/10/2019 1:36 pm
    Este abuelete, ¿¿¿¿¿necesita el dinero a final de mes?????? Retírese ya, hombre, retírese, y viva, que le quedan dos telediarios!!!!!! Hay que ver lo que hace la ambición y las ganas de poder. Se creen que son eternos. No tengo ninguna duda que se trata de una enfermedad.
    INOCENT 22/10/2019 1:21 pm
    Bonet, tambe Chupa Chups, Litoral (Fabada i altres) Campofrio, Abertis i altres mes. Perque no explica de las que es venen a las extranjeras i nomes parla de las que cambian la rao social de Catalunya a altres regions.
    Baix Empordanes 22/10/2019 1:03 pm
    Pero que diu voste senyor Bonet, voste no parla de las que estan venudas a altres del estranger, Freixenet, Pronovias, Ficosa, Rosa Roca, Pans&Company, Arbora Ausonia, Biocenturi, i moltas mes. Per cert Freixenet empresa molt pro molt vinculada a voste i a la seva familia. Els peixos moren per la boca, bocamoll.
    ciutada del mon 22/10/2019 12:13 pm
    canadell el del 2 per cent de vot , un u per cent menys encara que els lladres burguesos que el van posar jajajaja, anem a menys lo seguent es el 1 per cent, i baixant jajajajaajajajaj.
    Puja cí i veuràs la padrina 22/10/2019 12:13 pm
    Després d'arruïnar Freixenet, ara va donant lliçons
    federalista 22/10/2019 12:09 pm
    canadell qui es ah si aquest pobre paio que vaguanyar amb un DOS PER CENT, JAJAJAJ DOS PER CENT del cens, majoria aclaparadora si senyor com totes les majories dels indepres jajajaja sempre guanyen aci.
    Qui vol ser espanyol podent ser català? 22/10/2019 11:33 am
    El procés ja s'ha acabat Bonet. Ara anem a guanyar, ara us fotrem fora, merdosos, amb els nostres polítics o sense.
    Joan Gibert 22/10/2019 11:31 am
    Vaja, que no deien que les Cambres no han d'intervenir en els assumptes polítics? Doncs és evident que el Sr. José Luis Bonet fa de polític continuament i com a tal se'l pot criticar i dir que contribueix a enrarir més la situació.
    federalista 22/10/2019 11:30 am
    altre catala botifler i van a veure 2 millions quatrecents quaranta tres mil, jajajaa a veure els patriotes catalinos, 2 millions huitanta nou mil sis cents vint i set, ahi va si son menys jajajjaj inda indapandenchia pel 2784.
    Tipex35 22/10/2019 11:16 am
    Home, l'españolista que va dir "Freixenet, antes alemana que catalana!"..
    d'on no n'hi ha no en raja 22/10/2019 10:44 am
    el jose bonet el fachanet, fidel servidor del todo por la tapia, el franquisme, està evidentment en contra dels catalans. Quin fàstic de tiu