La Cambra alerta del risc de perdre oportunitats al Prat

Demana consensuar una reforma i creu que la polèmica al voltant de la Ricarda va estar mancada de rigor

Després de descartar-se l’ampliació del Prat, la Cambra de Comerç de Barcelona demana “posar sobre la taula totes les alternatives de solució a les necessitats de l’aeroport” per encetar un debat “ampli, transparent i integrador”. L’organisme es va mostrar partidari de la inversió de 1.700 milions d’euros per augmentar la capacitat de l’aeròdrom barceloní i ara, després que el pla es desbaratés per discrepàncies dins dels governs de l’Estat i de la Generalitat, reclama “debat i consens” per acordar un projecte pel Prat abans que es tramiti el proper document de regulació aeroportuària de l’Estat, com el que ara s’ha aprovat fins a 2026 i on finalment no s’ha recollit l’ampliació de l’aeroport de Barcelona.

“En cas contrari, perdrem molt més que la inversió; perdrem l’oportunitat de posar l’aeroport de Barcelona en el lloc que li pertoca, com a porta d’entrada i sortida de Catalunya amb la resta del món“, ha alertat la Cambra aquest dimecres. La institució creu “fonamental atorgar a l’aeroport les condicions de capacitat i operativitat necessàries per a desenvolupar el seu tràfic intercontinental”. En aquest sentit, la Cambra defensa augmentar les terminals “per donar servei a aeronaus de grans dimensions” i “incrementar la capacitat operativa quant a pistes”.

El risc d’afectar la fauna i la flora de la llacuna protegida de la Ricarda va acabar per estroncar l’allargament de la tercera pista del Prat. La Cambra sosté que la reforma que es pugui consensuar ha de basar-se en “criteris de sostenibilitat i d’equilibri territorial”. En tot cas, troba que la discussió al voltant dels possibles danys a la Ricarda es va produir “amb poc rigor i sense conèixer realment el projecte en un mínim detall que permetés avaluar l’impacte real ni les alternatives”.

En aquest sentit, la Cambra addueix que existeixen “altres solucions al projecte d’allargament de pista, com ara el funcionament de les pistes actuals de forma independent”. Sobre això, proposa estudiar l’opció d’autoritzar “enlairaments i aterratges simultanis en les dues pistes paral·leles”. També advoca pel projecte de la terminal satèl·lit, que pensa que deixaria “ben resolt” l’augment de capacitat de les terminals i reduiria emissions contaminants.  

Més informació

Nou comentari