Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona aprova impulsar una taxa a les botigues ‘online’ per protegir el comerç local
  • CA

Barcelona elaborarà una proposta de taxa municipal al comerç electrònic. Almenys aquesta és el projecte que s’ha compromès a impulsar el govern de Barcelona en Comú i PSC com a resposta a la proposició d’Esquerra Republicana. D’aquesta manera es vol aconseguir que l’anomenat e-commerce també pagui un impost a la ciutat, tal com fan les botigues presencials. Tot el que es recapti aniria destinat a les polítiques de “foment del comerç de proximitat”. Això és el que estableix la és la idea presentada a la Comissió d’Economia i Hisenda aquesta tarda que ha sortit aprovada amb els vots del govern, dels grup que l’ha proposat i de Junts per Catalunya. Ciutadans s’ha abstingut i el PP i Barcelona pel Canvi han votat en negatiu.

El govern municipal ha acordat crear en el termini d’un mes un grup de treball amb els agents implicats per presentar una proposta de gravamen. La taxa començaria a aplicar-se en un temps aproximat de sis mesos amb l’objectiu de destinar els fons recaptats a polítiques de foment del comerç de proximitat.

La regidora de Comerç, Mercats, Règim interior i Hisenda, Montserrat Ballarín, ha destacat que la taxa aniria dirigida a les empreses que “sovint no tenen cap mena de vinculació amb la ciutat, que no paguen cap tribut a l’Ajuntament, que es limiten a fer venda online i a distribuir-la” a Barcelona. Segons la política socialista, aquestes pràctiques “suposen una competència amb desavantatge pel comerç de proximitat”.

En la mateixa línia, el regidor d’ERC –i president de la comissió–, Jordi Castellana, ha reivindicat que la proposta és necessària perquè “el comerç electrònic té moltes bondats però també externalitats negatives” i ha insistit en l’impacte que té sobre els ingressos de les botigues físiques barcelonines. També ha recalcat que el projecte vol “garantir que tots els models de negoci, també l’e-commerce, aportin recursos a la ciutat”. 

El govern municipal ha recordat, a més, que la idea de l’impost al comerç online ha estat reclamada pels comerciants des de fa temps per compensar la situació de desigualtat. Com a cua, a més, la portaveu del PSC ha deixat anar que la proposició d’ERC “s’assembla molt” a una d’anterior presentada pel seu partit. Una idea que llavors es va anomenar “taxa Ballarín“, ha assegurat. 

Més notícies
La número 2 de JxCat, Elsa Artadi. | Europa Press
Artadi vol fomentar les vendes online del comerç de proximitat amb una plataforma única
Notícia: Artadi vol fomentar les vendes online del comerç de proximitat amb una plataforma única
Comparteix
Aposta per una convivència sense "deslleialtat" entre establiments locals i comerç electrònic
Atreure clients amb Instagram, un dels objectius dels 50.000 alumnes ‘online’ del Cibernarium
Notícia: Atreure clients amb Instagram, un dels objectius dels 50.000 alumnes ‘online’ del Cibernarium
Comparteix
El servei a distància de Barcelona Activa compleix dos anys

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa