L’Automobile Barcelona celebra el centenari amb el vehicle elèctric com a protagonista

Els visitants podran conèixer 42 primícies de 45 marques exposades i gaudir d'una tarifa plana per al públic familiar

L’Automobile Barcelona ha obert aquest dijous les portes de la seva 40a edició, marcada per la commemoració del centenari del saló i l’impuls del vehicle elèctric. El director del saló, José Miguel García, ha explicat a l’ACN que es tracta d’una “edició molt especial” que permetrà al visitant no només conèixer les darreres novetats de l’automoció sinó fer “un recorregut pel passat i present” del sector. Pel que fa a les novetats, el vehicle elèctric va agafant pes en els stands de totes les marques. Una exposició de cotxes emblemàtics del darrer segle, un espectacle d’immersió sobre els 100 anys del saló i la possibilitat d’experimentar sobre l’autonomia són alguns dels atractius d’aquesta edició.

El saló obre les portes al públic general el dissabte i fins al 19 de maig. Enguany les marques exposades han augmentat un 50% respecte a l’edició anterior, una de les xifres més elevades de la seva història. García ha destacat que el saló sempre ha estat “molt lligat” a les marques d’automoció i ha apuntat que enguany esdevé un “gran aparador de l’electrificació”. El director de l’Automobile ha constatat que totes les marques porten ja un vehicle elèctric a la seva oferta. Per això, ha fet una crida al consumidor a aprofitar l’oportunitat que ofereix el saló “per provar i testar” vehicles elèctrics, que ha apuntat que ja aconsegueixen una autonomia mitjana de 400 kilòmetres.

D’altar banda, el director ha esperat que el conflicte laboral a Nissan no afecti la celebració del saló i que “arribin a un acord amb els treballadors”. Ha apostat perquè el sector “continuï creixent”, un sector “molt important” tant a Catalunya com a l’Estat. 

Dacia, Seat, Mercedes-Benz i la DGT, premiats 

Les marques automobilístiques Dacia, Seat i Mercedes-Benz i la Direcció General de Trànsit (DGT) han estat guardonades aquest dijous en el marc del centenari de la fira de vehicles Automobile Barcelona. Els premis, organitzats per Fira Barcelona i Grup Zeta, reconeixen la tasca de marques i institucions per a l’impuls i innovació del sector, especialment en els apartats de connectivitat, sostenibilitat i seguretat. En la categoria #BeTheOne, que premia automàticament el cotxe més venut a Catalunya l’any anterior a l’edició en curs de la mostra, el guardó ha recaigut en el Dacia Sandero, que l’any passat va col·locar 5.277 unitats al mercat català.

Les marques es bolquen en l’electrificació

Que el vehicle elèctric és una important aposta de futur no és només la percepció del director del saló sinó que les marques hi coincideixen. El director general de Nissan Iberia, Marco Toro, ha apuntat que la seva marca fa anys que ja va fer aquesta aposta i ha anunciat que l’objectiu és que el 2022 el 42% de les seves vendes siguin de vehicles elèctrics. Toro ha destacat que el seu cotxe elèctric icònic, el Leaf, ja ha arribat a la segona generació amb una bateria bidireccional que permet “un estalvi de fins al 80% de la factura de la llum”. 

En aquest sentit, ha dit que les marques han de portar vehicles competitius al mercat però que sols no ho poden fer tot, per la qual cosa han reclamat mesures governamentals per impulsar el sector. Entre d’altres, Toro ha reclamat una rebaixa de l’IVA que faci que els ajuts a la compra d’aquests cotxes no depenguin dels pressupostos generals.

D’altra banda, Seat porta al saló el model el-Born, el primer vehicle 100% elèctric de la marca, que estarà en el mercat el 2020. A més, també es pot veure l’e-Racer, el primer turisme de curses 100% elèctric. El CEO de la companyia, Luca de Meo, ha destacat que la indústria automobilística “està en plena transformació i s’enfronta al major repte en els seus més de 100 anys d’història” però ha assegurat que estan en condicions d’afrontar-lo.

‘App’ i tarifa familiar

Una de les novetats d’aquesta edició és la creació d’una ‘app’ que permetrà als visitants portar la seva entrada al mòbil i planificar la seva visita, sabent quines marques i models trobaran. A més, s’ha creat una tarifa familiar de 35 euros per a que puguin visitar el saló dos adults i un màxim de tres nens –l’entrada individual és de 10 euros-.

Més informació

Nou comentari