Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Competència avisa que la nova app del taxi altera les condicions del mercat

El canvi del reglament que regula el sector del taxi metropolità podria generar avantatges competitius “indeguts”. Així ho alerta l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO), que en un informe publicat aquest dimecres considera que obligar tots els taxistes a adherir-se a la nova aplicació impulsada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) altera “injustificadament” les condicions del mercat.

Cal recordar que el consell metropolità de l’AMB va aprovar el passat maig la modificació de la normativa que regeix el sector del taxi, establint l’obligació per a tots els taxistes que operen a la capital catalana de tenir instal·lada l’aplicació Picmi Taxi. L’objectiu d’aquesta plataforma és d’impulsar la contractació digital d’aquest servei per tal de contribuir a la reducció dels kilòmetres que recorren buits els vehicles cercant clients a la via pública.

Tanmateix, aquesta aplicació podria estar vulnerant el principi de neutralitat competitiva. Segons defensa l’ACCO, la flamant plataforma discrimina la resta d’operadors en el mercat de la contractació digital de serveis de taxi perquè atorga a l’app un “avantatge competitiu indegut”, ja que tots els conductors l’hauran de tenir instal·lada per normativa.

En el seu informe, Competència assegura que existeixen alternatives “menys restrictives a la competència” amb les quals es podria reduir igualment el quilometratge en buit dels taxis. Entre les propostes que posa sobre la taula, la possibilitat que el reglament obligui els taxistes a tenir instal·lada “qualsevol” de les aplicacions de mediació autoritzades per l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) o que s’exclogui explícitament l’obligació de disposar de Picmi Taxi, per tal que aquesta competeixi amb la resta d’operadors d’acord amb els mèrits de la plataforma.

Revolució digital al taxi

L’aposta per la creació d’una aplicació pública per al sector del taxi és una de les reivindicacions que més s’han repetit en els darrers anys, sobretot des de l’esclat del servei de les VTC a través de plataformes com Uber o Cabify. En aquest sentit, la iniciativa no només té l’objectiu de modernitzar i digitalitzar un servei actualment força envellit -només la meitat dels conductors estan adherits a una emissora o aplicació-, sinó que també busca ser un revulsiu per poder recuperar l’activitat perduda amb la pandèmia del coronavirus.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: una més a juliol 28, 2022 | 09:03
    una més juliol 28, 2022 | 09:03
    taxistes = màfia

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa