Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Una APP pública permetrà demanar un taxi amb el mòbil
  • CA

Els barcelonins podran tenir al seu telèfon mòbil una APP “pública i universal” per demanar un taxi abans que s’acabi el mandat. És el compromís que assumeix l’Ajuntament, segons ha anunciat aquest dimarts la regidora de Mobilitat i presidenta de l’Institut Metropolità del Taxi, Rosa Alarcón. En la roda de premsa telemàtica també hi han participat Luís López, president de l’Associació Taxi Companys, i Tito Álvarez, líder d’Élite Taxi, com a representants del sector, tot i que són la pràctica totalitat de les entitats les que signen el pacte per tirar endavant un pla de xoc per modernitzar el funcionament d’aquest transport públic i per recuperar-se de la crisi del coronavirus.

Alarcón ha advertit que no es pot donar un calendari tancat de quan estarà a punt l’aplicació, que s’ha de desenvolupar en tres fases. També ha alertat que no està clar que la tercera part del projecte, que seria el pagament de les carreres, es pugui implementar.  “Aquest problema encara no l’hem solucionat. Hi haurà molta discussió jurídica sobre si podem fer d’intermediaris per al pagament des d’una APP pública”, ha explicat Alarcón. Per tant, s’ha compromès a intentar implementar aquesta funcionalitat, per a més comoditat de l’usuari, però no ha garantit que finalment es pugui fer.

Sí que està assegurat, en canvi, que es podran fer les altres dues fases: desenvolupar l’aplicació i geolocalitzar tots els taxis perquè, com a mínim, es pugui sol·licitar i obtenir el servei de manera immediata. El mecanisme es basaria a enviar al punt on és el client el taxi lliure més proper. “Es tracta de dues operacions complexes i hem d’acabar de pactar, per exemple, com fem la geolocalització, però en tot cas treballarem en aquestes dues fases en paral·lel i l’APP començarà a funcionar quan hi hagi una massa crítica suficient de taxistes”. Tot i no donar cap data, Alarcón ha assegurat que es farà “tan ràpid com sigui possible”. “Si ho podem fer en quatre mesos, ho farem en quatre mesos. Si ho podem fer en un any, ho farem en un any”, ha concretat. 

A part de ser una reivindicació de fa anys del sector, accelerada els últims dos anys per competir amb Uber i Cabify, Alarcón ha destacat que durant el confinament, banda de la reducció de la mobilitat que ha fet que només estigui actiu el 5% del servei, s’ha vist com desapareixia pràcticament “la mà alçada”. “Hem vist que l’usuari s’ha concentrat en la demanda per telèfon i amb les APPs que ja existeixen”, ha constatat la regidora.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa