La plataforma Airbnb ha rescindit el seu contracte amb el centre d’atenció telefònica CPM International Contact Center, a la ciutat de Barcelona, segons han informat aquest dijous a Europa Press fonts coneixedores. Fonts d’Airnb han explicat que la indústria dels viatges s’ha alentit a tot el món amb la pandèmia del coronavirus, de manera que l’empresa “s’ha d’adaptar quan les situacions són canviants”.
La relació entre la central de trucades i la plataforma d’allotjaments turístics feia anys que durava. Fonts d’Airbnb matisen que la decisió “afecta a CPM, però no a Airbnb”. Han destacat que la plataforma permet a milers d’amfitrions i petites empreses a Espanya generar ingressos, i que seguirà treballant amb governs i entitats locals per “seguir brindant noves oportunitats econòmiques quan els viatges es recuperin”. “Airbnb segueix compromès amb la ciutat i amb Espanya”, tranquil·litzen.
El sindicat CGT ha confirmat públicament la fi del contracte de la multinacional amb el call center barceloní. La decisió afecta un miler de treballadors. Fonts sindicals recollides per l’agència ACN asseguren que la decisió d’Airbnb respon a una caiguda d’activitat a causa del coronavirus, tot i que el sindicat ja ha sol·licitat la documentació pertinent per veure si el motiu està suficientment justificat. Davant aquesta situació, els empleats temen que CPM opti per un acomiadament massiu en comptes d’un ERTO.
Les reunions entre l’empresa i els treballadors començaran el pròxim 7 de maig i, per tant, els empleats afectats mantindran el seu lloc de treball com a mínim durant un mes –el període de negociació–. Segons el sindicat, Airbnb feia més de 8 anys que treballava amb aquest ‘call center’, el més gran d’Europa.
6to Comunicado oficial sección CGT sobre Covid-19 en @CPMICCBarcelona y en relación con la reciente noticia de la decisión de @Airbnb de prescindir de alrededor de 1000 trabajadorxs pic.twitter.com/2EZta820oQ
— CGT-CPM BARCELONA (@cgtcpm) April 30, 2020