L’antic Bulevard Rosa comença a canviar de pell lentament. Un dels locals de les galeries està en obres des d’aquest dilluns i acollirà una agència de viatge ‘premium’. Es tracta de la primera botiga que es transforma després del tancament al juliol d’aquest espai emblemàtic del passeig de Gràcia, que es dividirà en locals de mida mitjana i gran per atraure marques internacionals. De moment l’interès de la multinacional francesa Decathlon ha topat amb les limitacions de càrrega i descàrrega de l’avinguda modernista. En canvi el grup Costa Este negocia amb bones perspectives el lloguer d’un local a peu de carrer per ampliar el restaurant Nubar, avui subterrani.
L’agència de viatges és, per ara, l’únic peça segura del nou puzzle. La mallorquina Barceló Viatges ha llogat el local de 350 metres quadrats que havia servit d’accés al recinte des del carrer València. És un local semi-independent, que pertany al bloc de pisos del número 266 i per tant no condiciona el trossejament de les galeries. Des de 2010 fins l’estiu de 2017 l’havia ocupat el supermercat gourmet Mary’s Market, impulsat per la família Vives, propietària del centre comercial.
El local que havia ocupat Mary’s Market serà una agència de viatges ‘premium’, al carrer València / Meritxell M. Pauné
Fa sis mesos el va llogar Barceló, segons han confirmat al TOT Barcelona fonts de l’empresa i de la immobiliària Busquets-Gàlvez, que ha fet d’intermediària en l’operació. Obrirà portes a l’abril. La família propietària, també contactada per aquest diari, prefereix no fer declaracions sobre la nova etapa del bulevard.
La nova agència formarà part d’una línia exclusiva –anomenada B the travel brand & Catai– amb la que Barceló busca posicionar-se al mercat turístic de gamma alta, amb assessories molt personalitzades i viatges a mida. Hi treballaran vuit persones especialitzades en aquests segments. L’empresa ja té sis sucursals d’aquest tipus a Espanya (Madrid, Bilbao, Saragossa, Màlaga, València i Sevilla) i la del Bulevard Rosa serà la primera a Catalunya. Farà companyia a l’altra botiga insígnia que té a Barcelona, aquesta adscrita a la línia B the travel brand Xperience i oberta el 2015 a l’avinguda Diagonal.
El cor de les galeries no troba llogater
A diferència d’aquest local, “n’hi ha un altre que porta ja temps al mercat i li costa trobar sortida”, expliquen fonts de la immobiliària. “Serà el més gran de tots, de 2.000 metres quadrats, però té una forma una mica més complicada”, reconeixen. En efecte, els vora 5.000 metres quadrats que tenien les galeries presenten reptes importants per a ubicar-hi altres formats comercials, com sostres baixos, un ampli espai a l’interior de l’illa i restriccions de càrrega i descàrrega al passeig de Gràcia. No obstant, també té atractius insòlits: triple accés des de la Rambla Catalunya, el carrer Aragó i el passeig de Gràcia.
Botiga buida i accés tancat al Bulevard Rosa, al carrer Aragó / Meritxell M. Pauné
El gegant de material esportiu Decathlon, per exemple, va ser un dels primers llogaters potencials que va transcendir. La multinacional francesa, no obstant, no se n’hauria sortit amb els permisos municipals de càrrega i descàrrega, segons diverses fonts coneixedores. La firma ja té una botiga a Ciutat Vella, a la plaça Vila de Madrid, que atrau molt de públic tot l’any.
L’aterratge al passeig de Gràcia s’inscriuria en l’estratègia mundial de les marques de gran distribució low cost, que aposten per obrir botigues complementàries en carrers ‘prime’ dels centres urbans –més petites i cares que les naus dels polígons o centres comercials– com a reclam publicitari i punt de recollida de compres en línia. Dos casos recents són l’obertura d’una botiga de Leroy Merlín i d’un Media Market al carrer Fontanella, al costat de plaça Catalunya.
Botigues buides i accés tancat al Bulevard Rosa, a la Rambla Catalunya / Meritxell M. Pauné
El Nubar vol créixer
En paral·lel, el grup de restauració i oci nocturn Costa Este negocia amb la propietat el lloguer d’una porció de les galeries per ampliar el restaurant Nubar, situat en un ampli subterrani amb accés des de passeig de Gràcia 53. El local que ambiciona el grup és petit però llaminer: l’antic passadís d’entrada permetria al restaurant i local de copes dotar-se d’un tercer ambient a peu de carrer i ser molt més visible per als vianants.
“Té una mica menys de superfície que el pis de sota però esperem que així el Nubar guanyi visibilitat i sigui un local de referència al passeig de Gràcia”, explica Ramon Bordas, copropietari del grup Costa Este. Els dos pisos es comuniquen actualment a través d’una escala posterior, ara tancada al públic. El local va obrir el 2017 i és el germà petit de l’exclusiu Nuba de Tres Torres.
La botiga que hi ha just al costat, l’esportiva Puma, ja s’està preparant per si hi ha moviment aviat. “Estem substituint l’antic aparador de vidre, que donava al passadís d’accés del bulevard, per una paret normal de maó”, explica l’encarregat. “No ens consta que hi hagi d’haver obres imminents, però en qualsevol cas l’aparador lateral ja no té sentit per nosaltres”, indica. La botiga Puma és una de les que s’han anat ‘independitzant’ de les galeries els darrers anys, com les de Nespresso, Lacoste o Bimba i Lola. També és autònom el Boulevard dels Antiquaris, que malgrat la proliferació de locals buits i la pèrdua d’afluència durant els darrers anys, resisteix impassible en el seu privilegiat primer pis amb vistes al passeig modernista.
Des del Bulevard dels Antiquaris es pot veure l’epicentre, ara buit, de l’antic Bulevard Rosa / Meritxell M. Pauné