Aena ha decidit recuperar els plans per fer una ciutat aeroportuària al Prat després de certificar el fracàs del projecte d’ampliació de l’aeroport, que de moment queda aparcada. Segons avança El Periódico, el gestor aeroportuari ha tornat a posar sobre la taula un ambiciós projecte de 1.200 milions d’euros a 20 anys vista que aspira a transformar els voltants del Prat en un macrocomplex logístic, empresarial i turístic.
D’aquesta manera, Aena intenta reproduir a Barcelona el que ja ha fet a Madrid, on fa un parell de mesos es va presentar un pla similar per a l’aeroport de Barajas. En el cas de la capital catalana, la proposta original preveia el desenvolupament urbanístic de 328 hectàrees, de les quals 269 són edificables, per fer-hi un gran parc logístic, una zona per a empreses de comerç electrònic, edificis d’oficines, hotels i restaurants.
Segon intent
Fa tres anys es va fer un primer intent, però el canvi de govern a Madrid va portar la proposta a una fase hibernació de la qual ha despertat després que s’hagi suspès l’ampliació del Prat. La intenció d’Aena és presentar el seu projecte a potencials inversors després del 30 de setembre, data límit perquè els governs espanyol i català es posin d’acord sobre el futur de la tercera pista de l’aeroport.
La ciutat aeroportuària que ambiciona Aena té un futur més clar que l’ampliació, ja que tots els terrenys afectats ja són de la seva propietat i, per tant, no caldria fer cap requalificació ni inclou terrenys protegits per la Unió Europea. “El més important és trobar inversions que ens acompanyin i trobar el moment adequat per llançar el projecte”, han explicat fonts de la companyia al diari de Prensa Ibérica.
El moviment d’Aena s’emmarca dins de la seva estratègia per diversificar les fonts d’ingressos més enllà de les taxes que cobren a les aerolínies. A més, el gestor aeroportuari veu el projecte com una via per refer-se del fracàs de l’aeroport i manté que és una carpeta tancada. Fonts de l’empresa consideren que, després d’haver retirat l’ampliació del seu pla d’inversions, no té necessitat de negociar la compra dels terrenys de la Ricarda.