Barcelona es converteix en un dels punts d’importació més importants de l’Estat. Després de la crisi del blat de moro a causa de la guerra d’Ucraïna, els contenidors comencen a sortir del país per abastir la població. Davant d’això, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha carregat 600 tones de blat de moro a la frontera d’Ucraïna, i es prepara per a iniciar el transport amb tren a Barcelona. Els 25 contenidors de 40 peus de Renfe Mercaderies arribaran abans de finals de setembre a la terminal de Barcelona Ca-Tunis, després de recórrer uns 2.400 quilòmetres, informa el govern espanyol en un comunicat aquest dissabte.
El tren amb els contenidors adaptats per a transportar el cereal va arribar a la frontera d’Ucraïna la primera setmana de setembre, però la situació allí ha obligat a realitzar la càrrega el 15 de setembre, un procés que va acabar aquest divendres al migdia. Arran de la guerra a Ucraïna, “es requereix un gran esforç de coordinació” entre els diferents actors que participen en el procés, sent el punt més complex la càrrega de cereal en els contenidors en la terminal de Chelm, que no està especialitzada en transport de gra.
Contenidors marítims sobre rodes
La necessitat de grans càrregues ha obligat a fer modificacions als combois de Renfe Mercaderies especialitzats a transportar aliments. En aquest sentit, per a augmentar la capacitat de càrrega de gra, davant la falta de contenidors ferroviaris especials per a cereal en el mercat, s’han utilitzat contenidors marítims amb grans borses especials per al transport el blat de moro. Amb aquesta iniciativa s’espera poder completar el viatge amb èxit i que el blat arribi a la capital catalana per ser repartit després de mesos de manca de matèria primera, el que ha afavorit a la crisi i l’augment dels preus.