Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Llum verda definitiva per a l’obertura de la Casa Lleó Morera, una joia del passeig de Gràcia
  • Badalona
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • Cornellà de Llobregat
  • Sant Boi de Llobregat
  • Sant Cugat del Vallès
  • Esplugues de Llobregat

Llum verda definitiva de l’Ajuntament de Barcelona per a l’obertura de la Casa Lleó Morera, una joia modernista del passeig de Gràcia. L’edifici és propietat de Núñez i Navarro. La intenció de la constructora és que l’immoble pugui obrir a públic i sigui visitat, com era el desig de l’expresident del Barça, Josep Lluís Núñez, convertint-se en un “equipament cultural de caràcter museístic”.

Concretament, el plenari ha aprovat definitivament el Pla especial integral per al desenvolupament dels usos de la Casa Lleó Morera, amb els vots a favor del govern de Jaume Collboni, Junts per Barcelona, PP i Vox, mentre que ERC i Barcelona en Comú s’han abstingut. De moment, encara no hi ha una data quan l’edifici de Lluís Domènech i Montaner podrà obrir. El març passat, el pla es va suspendre provisionalment, com ja havia passat altres cops, perquè la propietat, fes ajustos i esmenés errors.

Una dècada tancada

La Casa Lleó Morera fa una dècada que està tancada -amb algun moment puntual i excepcional que ha obert- per problemes d’accessibilitat i ara mateix no es pot visitar. El conflicte que la constructora mantenia amb l’Ajuntament i la Generalitat tenia l’origen en els vuit esgraons patrimonials entre el carrer i l’ascensor que no garantien l’accessibilitat universal i les solucions arquitectòniques que havia proposat Núñez i Navarro no agradaven a les administracions perquè es podien malmetre els elements patrimonials.

modernisme, loewe, botigues de luxe
La Casa Lleó Morera, amb la botiga Loewe als baixos / Jordi Play

Una reforma prèvia

Tal com ja va explicar el TOT Barcelona, abans d’obrir la finca modernista se sotmetrà a una reforma. Es faran millores en elements patrimonials i “s’adequarà l’immoble als requisits d’accessibilitat i de seguretat contra incendis”, diu l’estudi històric i de patrimoni de l’empresa Actium de maig del 2023, vinculat a l’aprovació del pla especial. També s’ha de fer el projecte museístic, la qual cosa fa que sigui molt difícil que la Casa Lleó Morera pugui engegar aquesta nova etapa el 2026.

Juntament amb la Casa Batlló i la Casa Amatller, la Casa Lleó Morera forma part de l’Illa de la Discòrdia, amb tres referents del modernisme a la mateixa vorera del passeig de Gràcia. L’edifici de Domènech i Montaner està declarat bé cultural d’interès local.

En ampliació

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa