L’exposició ‘Mundo Pixar’ arriba al centre comercial de la Maquinista després de triomfar a les ciutats brasileres de Rio de Janeiro i Sao Paulo, i a Madrid. És l’experiència immersiva més gran de Pixar, amb 13 sales diferents i 3.000 metres quadrats amb capacitat d’acollir 460 persones. En declaracions a Europa Press, el director creatiu i portaveu de Dinsey Pixar, Jay Ward, diu que l’exposició vol que l’espectador “formi part” de les pel·lícules animades més famoses de la història. D’aquesta forma, l’exposició permet “entrar” en les pel·lícules ‘UP’, ‘Monstres S.A.’, ‘Toy Story’, ‘Elemental’, ‘Inside Out’, ‘Ratatouille’, ‘Coco’, ‘Luca’, ‘Buscant a Nemo’ i ‘Cars’.
“És quasi com si poguessis observar i estar en la pel·lícula de manera diferent a aquella que mai havies experimentat. Les olors, els sentits, les vistes…”, insisteix Ward. Els visitants entren en l’experiència gràcies a cartells en català i castellà, i codis QR que transporten a vídeos particulars. És només una part de l’exposició, que destaca per la seva capacitat sensitiva. És a dir, l’espectador pot sentir les olors de ‘Ratatouille’ –la sala fa olor de forn–, el mar en el cas de la sala de ‘Nemo’, la gespa en el cas d”UP’, i en el cas de ‘Cars’ la sala fa olor de “cotxe nou”.

Novetats que s’estrenen a Barcelona
En el cas de Barcelona hi haurà novetats que no hi havia a Madrid i en altres localitats on Pixar ha exposat les seves pel·lícules. S’incorporen en Rusell i en Dug, de la pel·lícula UP, l’habitació de Boo que apareix en la pel·lícula ‘Monstres S.A.’ o una incorporació molt recent, també a les sales de cinema, el personatge de l’Ansietat a ‘Inside Out’. També és nova l’Emile, personatge de ‘Ratatouille’, i l’attrezzo de la sala de la pel·lícula ‘Buscant a Nemo’.
L’exposició és una col·laboració de Disney Pixar Animation Studios amb Golden Peak Live Entertainment i Proactiv Entertainment. Segons expliquen des de l’organització, una vuitantena de persones hi treballen per fer-la possible.