El talent lleidatà de Renaldo & Clara enlluerna Barcelona

El grup presenta 'L'amor fa calor', àlbum publicat aquest any i farcit d'energia i intimitat

És un acte reflex, difícilment es pot controlar. El tempo de la cançó es va acomodant i el cervell l’assimila. Sense adonar-te’n els peus, les mans, el cap i a vegades el cos sencer el comencen a reproduir. I com més complexa és la música, més moviment. És probable que la majoria dels assistents al concert de Renaldo & Clara de dissabte tarda a la fàbrica Damm no s’hagin adonat que el grup lleidatà els ha fet moure els peus, però la combinació deliciosa que creaven ho ha fet inevitable.

La Covid-19 ha limitat molt l’expressió musical entre el públic dels concerts en favor de les mesures de seguretat. La fàbrica Damm ha estat un bon exemple: parelles de cadires escrupulosament separades i orientades a l’escenari on els membres de Renaldo & Clara han enlluernat Barcelona en el marc de les festes de la Mercè. Si bé l’indie pop minimalista dels lleidatans s’ha gaudit assegut, pocs han pogut evitar seguir-los amb els peus. Això sí, asseguts a la cadira per seguir les normes sanitàries indicades pel personal de la fàbrica.

Els assistents al concert de Renaldo & Clara seuen amb distància de seguretat / Jordi Borràs

Renaldo & Clara desprèn intimitat, però també energia. La veu dolça i trascendent de Clara Viñals lidera el grup, que està format per Hugo Alarcón, Víctor Ayuso i Genís Bagés. El protagonisme es reparteix entre la veu i la guitarra de Clara Viñals, el teclat i guitarra d’Hugo Alarcón, la taula de mescles i guitarra de Víctor Ayuso i la bateria de Genís Bagés. Els acompanyaven Lídia Alberich i Mònica Guiteras, que complementaven Clara Viñals amb veu i interpretació.

El grup, ambaixador de l’escena musical lleidatana, ha presentat a la capital catalana el seu últim àlbum, L’amor fa calor, un disc publicat aquest any que demostra la maduresa i projecció de Renaldo & Clara. El concert ha arrencat amb Milions, que ha donat pas a un repertori en què teclat, electrònica, guitarra i bateria es donaven pas educadament, per després unir-se en un crit enèrgic suavitzat per Clara Viñals.

Clara Viñals durant el concert de Renaldo & Clara / Jordi Borràs

Ha estat una posada en escena per gaudir assegut en parella, com si hagués estat preparada expressament per a una pandèmia. Algunes cançons també ho semblaven, d’adaptades al coronavirus, com ara L’atur és el futur, que va ser escrita abans de l’esclat de la Covid-19. D’altres portaven missatge per als barcelonins, com és el cas d’Una vegada. “Una vegada em van dir Clare amb e tancada”, diu. Una cançó “educativa”, en paraules de Clara Viñals, però amb tot “l’amor” per a tots els accents.

Amb un aire a grup britànic, Renaldo & Clara ha rebut els aplaudiments propers i llunyans del públic assistent. Alguns de llunyans per la distància establerta pels organitzadors, que han vist com els assistents respectaven les mesures de seguretat. Si et trobaves amb algun conegut, salutació adaptada a la pandèmia i conversa amb distància. Els més afortunats i espavilats ho feien a prop de la barra, on se servia cervesa de la casa.

Renaldo & Clara durant el concert a la fàbrica Damm / Jordi Borràs

El concert avançava i la timidesa inicial s’esvaïa. Clara Viñals tancava els ulls i transportava el públic a la intimitat, a una actuació que semblava preparada per a cadascun dels espectadors. De fet, ha interpetat Llindar absolut tota sola a l’escenari, en una actuació en què el públic i la cantant i compositora s’han mirat als ulls.

I no ha faltat l’humor. “Podeu cantar si voleu, amb les mascaretes no se sap si canteu, no us pot fer vergonya”, deia Clara Viñals als assistents, que la seguien amb els peus i, quan la memòria ho permetia, amb la veu.

Més informació

Nou comentari