Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
De Londres a Horta: el periple de 3 ballarins barcelonins repatriats per la pandèmia
  • CA

Per a Carlos Rodríguez la pandèmia ha estat una oportunitat. Tot i reconèixer que ha estat un “desastre” per a molts i en molts sentits, per a ell ha estat un moment de “reflexió” i de prendre decisions que, en un context normal, no hauria pres. “És un desastre però sempre hi ha alguna cosa per la qual lluitar”, sosté, assegut en una cadira a dalt de l’escenari on estrenarà el primer espectacle de la seva companyia els dies 10 i 11 d’abril. És el Foment Hortenc, una institució cultural centenària de barri poc acostumada a perfils com el d’aquesta companyia, a la que ha acollit amb els braços oberts.

The Hatman Company va sorgir l’any passat a Londres. Rodríguez, la seva parella Marta Cabot i Alba Fernández en són els impulsors. Es tracta d’una companyia de dansa i teatre multidisciplinar que busca transmetre “valors”, segons defineix el ballarí i cofundador. Poc s’imaginaven els tres barcelonins –Cabot de Poblenou, Fernández del Poble-sec i Rodríguez de les Corts– que un projecte sorgit a la capital del Regne Unit acabaria batejant-se en un teatre de barri a la seva ciutat d’origen: el Foment Hortenc. “Vam venir al teatre i ens va semblar un lloc encantador que respira història, és un lloc molt maco on presentar el nostre espectacle“, ressalta Rodríguez.

El cartell promocional de l’espectacle / Foment Hortenc

Carlos Rodríguez vesteix gorra, roba de moda urbana i unes Nike. Seu en una cadira sobre l’escenari del Foment i repassa la seva trajectòria, així com l’origen de la companyia que ha cofundat. Amb pauses reflexives i passió, explica que amb els seus espectacles buscaran “connectar amb el públic” i no evadir-se’n com, critica, a vegades succeeix.

Light és la primera representació que farà The Hatman Company. Serà una oda a la llum. “La que tots tenim a dins i de la qual a vegades ens n’oblidem: vivim en un món que ens obliga a córrer i que ens dirigeix en una direcció. Light és un espectacle sobre el moment de parar i reflexionar”, aprofundeix. Entre rialles, promet que Light serà “molt bonic”.

El ballarí i cofundador de The Hatman Company, Carlos Rodríguez / Jordi Play
El ballarí i cofundador de The Hatman Company, Carlos Rodríguez / Jordi Play

Quatre ballarines i un ballarí seran els protagonistes de l’obra: Marta Serret, Maria Quero, Alba Fernández, Marta Cabot i Carlos Rodríguez, sota la direcció escènica de Marina Julià.

De Londres al Foment Hortenc

La pandèmia ho va canviar tot per a Carlos Rodríguez. Es trobava a Londres després d’haver estat a Madrid i Bulgària com a ballarí. A la capital del Regne Unit –”la Meca de la dansa a Europa”, segons opina– va néixer la idea de The Hatman Company. A la capital catalana, a la qual es van desplaçar Rodríguez i Marta Cabot per passar el confinament, va cristal·litzar la idea. Al barri d’Horta, al districte d’Horta-Guinardó, la idea veurà la llum.

“És una història molt casolana”, expressa Rodríguez sobre com va arribar al Foment Hortenc. L’àvia de la seva parella té una botiga al barri. A través d’ella van descobrir el teatre, que el 2017 va celebrar el seu centenari, i el responsable de patrimoni del Foment, Francesc Penalba. “És un espectacle boníssim”, va comentar Penalba després de veure un assaig de la companyia. Va ser llavors quan la maquinària es va posar en marxa perquè els ballarins actuessin al teatre centenari.

Un assaig de l’espectacle ‘Light’ / Mariona Olmos

Per fer-ho, però, necessitaran una adaptació. “Posaran una capa de linòleum per sobre de la fusta de l’escenari”, detalla Rodríguez. El linòleum és un material especial que facilita la prevenció de lesions i la dansa sobre les puntes dels peus.

L’últim ingredient que els falta, el més important, és el públic. D’aquí un mes, el 10 d’abril, posaran a prova el seu projecte transfronterer davant dels espectadors. Del seu veredicte dependrà en gran manera el futur d’aquesta jove companyia ‘made in London’ però lligada inesperadament a Barcelona.

Més notícies
Marc Fortiana, Claudia Miquel i Yoyo Montardit, tres vides capgirades / Jordi Play
Tres vides capgirades per la pandèmia
Notícia: Tres vides capgirades per la pandèmia
Comparteix
Històries influïdes per una crisi que ha provocat canvis cap la precarietat, cap a la fortuna i cap a un trencament amb la tradició familiar
La censura franquista i el teatre barceloní: resistència i “picaresca”
Notícia: La censura franquista i el teatre barceloní: resistència i “picaresca”
Comparteix
Els Lluïsos d'Horta són un exemple de la lluita del teatre barceloní durant la dictadura
Imatge d'arxiu d'un teatre / Aquitània Teatre
Desnonen l’Aquitània Teatre per impagament del lloguer
Notícia: Desnonen l’Aquitània Teatre per impagament del lloguer
Comparteix
S'ha hagut de cancel·lar de manera abrupta la programació prevista per als pròxims dies
El Teatre Apolo en funcionament, en una imatge d'arxiu | Teatre Apolo
El Teatre Apolo, rescatat per una productora madrilenya
Notícia: El Teatre Apolo, rescatat per una productora madrilenya
Comparteix
El grup Smedia reobrirà el mític escenari del Paral·lel al març

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa