Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La Sagrada Família assumeix que l’escalinata de la Glòria acabarà al jutjat

El Patronat de la Sagrada Família ha començat les negociacions amb l’Ajuntament de Barcelona per tirar endavant la polèmica escalinata de la Glòria del carrer Mallorca, que pot afectar un fins a un miler de pisos i genera una gran controvèrsia al barri. El president delegat de la Junta Constructora, Esteve Camps, ha assegurat aquest dijous en una roda de premsa que el temple ja té assumit que l’escalinata de la Glòria acabarà als jutjats i dona per fet que “hi haurà persones que presentaran una impugnació” a la Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) que s’ha d’aprovar al consistori per tirar endavant les expropiacions i fer les obres. Segons Camps, les converses van a bon ritme i s’estan fent en un clima de diàleg “sincer i agradable”, per la qual cosa confia que es podrà arribar a un acord aviat. 

La Junta Constructora considera “indiscutible” el projecte i calcula que si no hi ha entrebancs judicials, les obres de l’escalinata de la Glòria podrien començar el 2027 i acabar-se en una dècada. Gaudí la va projectar com l’accés principal a la Sagrada Família i inclou un pont que travessa el carrer Mallorca. Una obra faraònica que compta amb l’oposició frontal d’una part dels veïns. El full de ruta de la Junta Constructora és clar: primer cal convèncer l’Ajuntament i després ja se centraran en els recursos judicials. Així, la prioritat és que l’Ajuntament aprovi la MPGM, que posteriorment sortirà a exposició pública durant mig any i es rebran les primeres al·legacions al projecte. Un cop resoltes, arribarà el moment de la justícia ordinària.

Imatge d’arxiu de la Sagrada Família el setembre del 2024 / David Zorrakino / Europa Press

Camps està convençut que l’escalinata “es farà”, però els terminis de l’obra són incerts perquè depenen del recorregut que tinguin els recursos a la justícia. “Quant trigaran les sentències? No ho sabem”, ha reconegut el president delegat de la Junta Constructora. Però tenen coll avall que els veïns impugnaran la MPGM i que els recursos poden trigar anys a resoldre’s si arriben fins al Tribunal Suprem. La previsió de Camps és que el temple estigui acabat d’aquí a 10 anys com a molt d’hora, sempre que les “circumstàncies econòmiques i de la salut pública es mantinguin. Si el 2026 finalitzem les obres del carrer Provença i el 2027 estem dedicats a la façana de la Glòria, en circumstàncies normals possiblement en 10 anys es pugui construir”.  

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gironí. a setembre 18, 2025 | 17:07
    Gironí. setembre 18, 2025 | 17:07
    Desitgem que aquesta denuncia acabi sense pena ni glória.
  2. Icona del comentari de: Gironí. a setembre 18, 2025 | 17:07
    Gironí. setembre 18, 2025 | 17:07
    Desitgem que aquesta denuncia acabi sense pena ni glória.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa