Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El carrer de Pi i Margall reobre després del nyap de la reforma milionària

Barcelona ha recuperat el carrer de Pi i Margall després del nyap que va suposar la seva reforma. La via que uneix els barris del Camp d’en Grassot i Gràcia Nova (Gràcia) i el Baix Guinardó (Horta-Guinardó) ha tornat a reobrir al públic aquest diumenge un cop concloses les obres de substitució del paviment de la calçada central, entre la plaça de Joanic i la ronda del Guinardó. Els treballs es van iniciar a mitjan juliol i han tingut un pressupost de prop d’un milió d’euros que se sumen als 13,6 milions que ja va invertir l’Ajuntament per reurbanitzar aquesta artèria, una actuació va tenir una vida útil de menys d’un any i mig, ja que amb la tria dels materials no es va tenir en compte el pas habitual de camions i autobusos.

Des de la seva inauguració a finals del 2023, les llambordes de granit de la via van començar a deteriorar-se a passes agegantades fins al punt de presentar desperfectes que posaven en perill la seguretat viària, a més de la manca d’adherència de la pintura dels passos de vianants i de la senyalització horitzontal. Per tot això, el consistori va optar per dur a terme una segona reforma d’urgència que ha consistit principalment en la substitució de la pedra de granit per un paviment d’aglomerat asfàltic que dona les garanties estructurals pels usos del carrer i facilita l’adherència de la pintura als passos de vianants, facilitant la seguretat de tots els usuaris i mantenint-ne una tonalitat semblant a l’actual.

El primer tram de Pi i Margall, entre els carrers de l’Escorial i de Pau Alsina, ja va obrir al trànsit el 8 d’agost, garantint així evitar coincidir amb les afectacions a la mobilitat de la Festa Major de Gràcia. Aquest diumenge s’ha recuperat la circulació de vehicles a tot el carrer i les afectacions a la xarxa de busos ja han estat restablertes. Per tant, les línies de bus de TMB V19 i 114, així com la llançadora que substitueix el servei de l’L4 de metro, i la línia de Nitbus N6, recuperen el seu itinerari habitual. La previsió és que un futur també s’actuï sobre el carril bici, que tindrà un acabat diferenciat que permetrà identificar-lo amb claredat.

El nou paviment del carrer de Pi i Margall / Ajuntament de Barcelona
El nou paviment del carrer de Pi i Margall / Ajuntament de Barcelona

Investigació d’Antifrau en marxa

Cal recordar que l’Oficina Antifrau de Catalunya està investigant el cas arran de la denúncia del grup municipal del PP per possible malbaratament de recursos públics i sobrecost injustificat de les obres. Les indagacions no tenen una durada concreta, per la qual cosa tampoc hi ha un termini clar de resolució del cas.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a agost 11, 2025 | 17:42
    JordiP agost 11, 2025 | 17:42
    Qui va fer el projecte? Qui va triar els materials? Qui va inspeccionar periòdicament l'obra? Qui la va recepcionar? Qui formava el tribunal que va decidir la contrata? Qui la va guanyar? Qui més hi va concursar?

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa