Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Antifrau investigarà el nyap de la reforma milionària de Pi i Margall

L’Oficina Antifrau de Catalunya investigarà el nyap de la reforma del carrer Pi i Margall. Segons ha avançat La Vanguardia i han confirmat fonts municipals, l’organisme ha admès a tràmit una denúncia del PP de Barcelona per possible malbaratament de recursos públics en la reurbanització de la via que uneix els barris del Camp d’en Grassot i Gràcia Nova (Gràcia) i el Baix Guinardó (Horta-Guinardó). Les obres per pacificar el carrer van costar 13,6 milions d’euros i es van inaugurar a finals del 2023, però un any i mig després l’Ajuntament ha hagut de refer la calçada perquè s’ha deteriorat “molt ràpidament”.

La Unitat d’Admissió d’Anàlisis i Investigacions d’Antifrau ha confirmat al líder del PP barceloní, Daniel Sirera, l’admissió a tràmit de la denúncia presentada pels populars el passat 3 de juliol. A més, l’organisme especifica que la investigació no té una durada concreta, per la qual cosa tampoc hi ha un termini clar de resolució del cas. En la seva denúncia, Sirera alertava Antifrau que calia investigar si s’han “produït conductes contràries als principis d’integritat, objectivitat i transparència” que regeixen les actuacions de les administracions públiques, en aquest cas l’Ajuntament de Barcelona.

El carrer de Pi i Maragall | Ajuntament

Sirera vol que Antifrau es pronunciï sobre un presumpte malbaratament de recursos públics i un possible sobrecost injustificat de les obres. La remodelació de Pi i Margall es va aprovar durant l’anterior mandat, amb Ada Colau d’alcaldessa i Jaume Collboni de primer tinent d’alcaldia. Després de gastar 13,6 milions, l’Ajuntament ha hagut d’invertir gairebé un milió extra per refer el paviment. “Els materials utilitzats no han estat compatibles amb la funcionalitat que havia de tenir aquest carrer”, reconeixia fa unes setmanes l’actual primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet. El problema és que la tria dels materials per a la reforma no va tenir en compte l’ús intensiu que en fan camions i autobusos. Els mateixos serveis tècnics municipals admeten que els materials que van fer servir les empreses constructores són “incompatibles” amb el pas de vehicles pesants.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barceloní. a juliol 22, 2025 | 16:53
    Barceloní. juliol 22, 2025 | 16:53
    La llei fa impossible que les obres públiques es facin com cal. S'ha d'acceptar el pressupost més econòmic, que sempre resulta deficient. Aleshores cal refer el què està malament, i la cosa surt bé a mitges. I sempre molt més cara que si, de bon principi, s'hagués escollit una proposta bona.

Respon a Barceloní. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa