Barcelona guanya popularitat entre els britànics com a destí turístic. En els últims dos anys, el nombre de turistes del Regne s’ha multiplicat per sis gràcies a la fi de les restriccions sanitàries i la millora de l’economia global. El 2021, encara en plena pandèmia, 159.000 britànics van viatjar a Barcelona, segons les dades de l’Ajuntament. El 2022 es van disparar fins als 752.000 i l’any passat van tornar a créixer, situant-se en 911.000.
La tendència a l’alça dels últims anys es podria mantenir enguany, segons una enquesta de l’empresa de consignes d’equipatge Bounce, que analitza les preferències dels britànics a l’hora de planificar les seves vacances a través de les cerques de Google. Segons l’estudi, Barcelona és la quarta ciutat més buscada pels britànics, amb 38.300 cerques durant l’últim trimestre de l’any passat. La classificació l’encapçalen Amsterdam (150.300), París (62.500) i Budapest (40.580).
La capital catalana també està al Top10 de ciutats que més creixen en termes de cerques a Google. Cracòvia (310,3%) és la líder indiscutible de la llista, mentre que Barcelona se situa en la sisena posició amb un increment del 17,1%. Entremig hi ha Sevilla (58,7%), Dublín (38,1%), Viena (24,8%) i Praga (19,7%).

Creix un 21% l’impacte econòmic del turisme a la Destinació Barcelona
La Destinació Barcelona, que engloba la capital catalana i les comarques del seu voltant, va rebre uns 26 milions de turistes l’any passat, un 12,3% més que el 2022, que van fer gairebé 100 milions de pernoctacions i van generar un impacte econòmic directe d’uns 12.500 milions d’euros, un 21% més que l’any anterior i el triple que el 2021. Segons les dades de l’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió, integrat per l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona i el consorci Turisme de Barcelona, el 2023 a la capital catalana s’hi van allotjar 10,3 milions de viatgers (+7,1%) que van fer 37,7 milions de pernoctacions (+2,4%) i van deixar 2.742 milions d’euros (+5,8%).
“Aquestes dades mostren el pes que té el turisme dins de l’economia de la província i la importància de cuidar-lo per ser un sector estratègic en creixement”, explica la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido. “Des de la Diputació de Barcelona treballem per promoure a la província de Barcelona un turisme sostenible que garanteixi l’equilibri entre el creixement econòmic local que mostren aquestes dades i la protecció dels recursos naturals i culturals, fent de la Destinació Barcelona un referent de turisme sostenible i respectuós amb l’entorn des del punt de vista mediambiental, però també sociocultural i econòmic”.