Marina Port Vell aposta per atraure més superiots a Barcelona

La companyia invertirà 20 milions per remodelar diferents espais per convertir-se en un destí de referència

Marina Port Vell ha anunciat que invertirà 20 milions d’euros per remodelar les seves instal·lacions per construir 23 amarratges per acollir superiots de fins a 70 metres. Els treballs inclouen la redistribució de la làmina d’aigua i una reordenació urbanística per incrementar el verd al voltant dels pantalans dels molls de Sota Muralla, Dipòsit, Barceloneta, Espanya i Rellotge. També reformarà els vials i electrificarà els molls.

La companyia, que té la concessió d’aquests espais fins al 2048, pràcticament doblarà el nombre d’amarratges –que augmentarà fins als 55– amb l’objectiu d’atraure més superiots i embarcacions de luxe i implantarà un nou sistema de subministrament de combustible amb quatre tancs amb capacitat per 160.000 litres, ja que un vaixell de 70 metres d’eslora necessita l’equivalent a dues o tres camions cisterna per omplir el dipòsit.

Negoci d’alt valor afegit

El director general de Marina Port Vell, Ignacio Erroz, ha explicat que mantenir un iot d’uns 55 metres d’eslora costa al voltant dels tres milions d’euros, una quantitat que es dispara fins als cinc milions en el cas dels vaixells de 80 metres. La companyia estima que el 2019 la seva activitat va tenir un impacte de 180 milions d’euros per al PIB de la ciutat i va crear tres llocs de feina per cada amarratge que gestiona. En temporada alta poden arribar a donar servei a uns 600 tripulants.

Erroz ha defensat el projecte de remodelació perquè l’activitat al voltant dels iots “genera riquesa” per Barcelona i atrau turisme de qualitat i “d’alt valor afegit”. Molts propietaris opten per portar els seus vaixells al sud de la Mediterrània durant els mesos d’hivern pel bon clima i molts altres visiten la ciutat amb motiu de grans esdeveniments com la Fórmula 1 o el Mobile World Congress.

El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha celebrat la inversió i ha reivindicat el port com a “epicentre de l’economia blava” de la capital catalana. Calvet ha defensat que la relació entre la ciutat i el port és un “referent” internacional. Per la seva banda, el conseller de Territori, Isidre Gavín, ha assegurat que el sector nàutic és “estratègic” per Catalunya per la seva capacitat de generar riquesa.

Nou comentari