Barcelona continua sumant noves rutes per connectar amb noves ciutats a través del ferrocarril. L’última a arribar és la que connectarà la capital catalana amb Màlaga. Segons ha informat en els últims dies l’operador privat d’alta velocitat Iryo, la nova ruta es començarà a operar a partir del 15 de desembre.

La ruta tindrà dues freqüències al dia -una d’anada i una de tornada- durant els set dies de la setmana i pararà a Saragossa, Madrid i Córdoba. El tren sortirà a les a tres quarts i cinc de dotze des de Barcelona i arribarà a Màlaga a les poc abans de les 6 de la tarda hores. Per altra banda, el comboi partirà de la ciutat andalusa a dos quarts i cinc de dotze hores per a arribar a Barcelona quan faltin pocs minuts per arribar a dos quarts i deu minuts de sis de la tarda.

En total, la companyia de ferrocarrils italiana oferirà 336.530 places anuals -que ja estan a la venda- per a connectar les ciutats en cinc hores i cinquanta minuts. Aquesta nova connexió amb Andalusia operada per Iryo se suma a la ruta entre Barcelona i Sevilla que s’ofereix ja des de l’any passat. De fet, aquesta nova ruta no deixa de ser una perllongació d’aquesta última amb preus des dels 24 euros només.

Una promoció que caldrà aprofitar perquè el mateix CEO de Iryo, Simone Gorini, ja ha avisat aquest mateix any que els preus de l’alta velocitat pujaran “segur”, ja que, segons ell, és un producte important al qual cal donar el seu just valor. En aquella ocasió el directiu va considerar que és fonamental proposar “una oferta per a les diferents tipologies de públic objectiu” que usen el tren.

Quan es va anunciar la nova connexió el director comercial de Iryo, Christian Ley, va recordar que estan a punt de complir dos anys del seu inici d’operacions a l’estat i va afegir que “l’objectiu és que cada vegada s’uneixin un major nombre de passatgers al tren”.

Més notícies
Notícia: Barcelona preveu que mig miler de pisos passin a la Mesa d’Emergència
Comparteix
L'executiu invertirà 24 milions d'euros en quatre anys en ajuts per fomentar la integració d'immobles privats al parc públic d'habitatge
Notícia: Primera República: 150 anys de l’embrió del canvi
Comparteix
El Centre Cívic Pati Llimona acull fins al 14 d'octubre una exposició sobre l'aniversari de la caiguda de la primera etapa republicana i de la restauració de la monarquia borbònica
Notícia: Reobre un restaurant clàssic del barri Gòtic, el Cafè de l’Acadèmia
Comparteix
El Cafè de l'Acadèmia, al carrer dels Lledó, 1, va ser un establiment popular als anys 90 i les dues primeres dècades del segle XXI I Ha reobert aquest estiu de la mà del grup San Telmo i destaca pels seus plats de cuina catalana i per la terrassa de la plaça de Sant Just
Notícia: Marian Muro: “Eliminar els pisos turístics és una expropiació i s’haurà d’indemnitzar”
Comparteix
ENTREVISTA a la CEO de l'Associació d'Apartaments Turístics de Barcelona i exresponsable de Turisme de la Generalitat i de Barcelona I Muro preveu "una allau de reclamacions" contra la intenció de Collboni de tancar més de 9.000 pisos turístics

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jeroni Munyós a setembre 15, 2024 | 19:25
    Jeroni Munyós setembre 15, 2024 | 19:25
    Quina collonada unir Barcelona amb una altra ciutat mediterrània... tot passant per Madrid i a sobre en feu publicitat ! Mentre de fa dècades encara no hi ha connexió amb vies de gran velocitat entre Perpinyà i Alacant, ni trens disponibles de gran velocitat per a aquesta ruta el tram peninsular mediterrani amb més densitat de trànsit. Ja n'hi ha prou de fer el joc sempre i col·laborar amb Espanya i amb la seva obsessió permanenti "feina" per a intentar tallar, dissoldre i anihilar tot allò que beneficia els catalans i els Països Catalans.
  2. Icona del comentari de: mut a setembre 15, 2024 | 19:47
    mut setembre 15, 2024 | 19:47
    I no ho podria fer pel Mediterrani?
    • Icona del comentari de: Jeroni Munyós a setembre 16, 2024 | 14:49
      Jeroni Munyós setembre 16, 2024 | 14:49
      Mut, ho hauria de fer pel Mediterrani, però, hem de saber, s'ha de saber, que l'estat espanyol solament pretén, com els ferrocarrils del segle XIX i les carreteres, unir les capitals de "províncies" amb Madrid amb vies i trens d'alta velocitat, per la qual cosa, entre els municipis de Tarragona i de Castelló de la Plana no existeixen vies de gran velocitat (un tram no útil per anar a Madrid), és més fins fa ben poc hi havia via única d'amplada espanyola entre els dos municipis suara esmentats. És evident la pretensió de l'estat espanyol de fa segles, és vertebrar la seua Espanya i la fal·làcia de la seua "unitat". Se li en foten les relacions entre el Principat i el País Valencià, l'economia i la nostra gent. Després és clar des del xovinisme espanyol diuen que els Països Catalans no existim...

Respon a Jeroni Munyós Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa