Barcelona reforça les campanyes digitals per atraure turisme de compres al Nadal

S'hi destinaran 150.000 euros | El socialista Xavier Marcé subratlla que el mercat prioritari és l'americà i desvincula la promoció dels aldarulls

Els socialistes marquen perfil dins del govern municipal anunciant un augment de la inversió en la campanya anual per atraure turistes a Barcelona per Nadal. Es tracta d’un pressupost de 150.000 euros en publicitat en línia –el doble que la partida base de l’any anterior– per fomentar el turisme de compres a la ciutat. Bànners, anuncis a Google i missatges patrocinats a les principals xarxes socials intentaran atraure públic americà, en especial de Nova York, Florida i Califòrnia, que ja són mercats més receptius. També vol fomentar el turisme espanyol a través de les estacions de l’AVE, que segons ell poden facilitar decisions d’última hora de venir a passar un cap de setmana a Barcelona.

Tot i que no es tracta d’un gran pressupost, el regidor Xavier Marcé l’ha reivindicat com a esforç de l’àrea de Turisme per “redistribuir” els beneficis de rebre visitants cap a l’economia de proximitat. L’accent en la riquesa del turisme i les bondats del shopping contrasten amb el recel que durant el passat mandat van mostrar els comuns cap al consumisme nadalenc i el creixement del turisme. A més, ha volgut explicar la campanya envoltat de la plana major del sector: el director de Turisme de Barcelona, Joan Torrella, l’hoteler i recentment nomenat president del consorci, Eduard Torres, i en representació dels comerciants de la ciutat Gabriel Jené del programa Barcelona Shopping City

Marcé ha desvinculat aquest major esforç en la promoció de la destinació de la mala imatge que puguin haver causat els aldarulls post-sentència. Preguntat per si aquesta major proclivitat al shopping nadalenc obria la porta a recuperar accions controvertides com la gran pista de gel de plaça Catalunya, Marcé ha esquivat respondre i ha apuntat que la campanya de Nadal està en mans de la regidoria de Comerç, que ostenta Montserrat Ballarín (PSC).

Les tradicions catalanes, protagonistes dels anuncis

Els consistori ha fet públics dos dels spots que farà servir per atraure visitants a l’hivern, amb els que emfatitza tradicions catalanes i gastronomia típica. Així, elements com el tió, el turró, el vi o els castellers llueixen com els principals ganxos del viatge a la ciutat. “Vine i comparteix-ho amb nosaltres!”, diu l’anunci. 

Nou comentari