Barcelona busca turistes locals per salvar la temporada d’estiu

L'objectiu és mantenir els "màxims llocs de treball" i posicionar Barcelona com una ciutat sostenible i "segura"

Turisme de Barcelona té previst destinar dos milions d’euros a un pla de 44 accions per reactivar l’activitat econòmica i turística de la ciutat, molt colpejada per la crisi del coronavirus. La campanya començarà aquesta setmana i s’organitzarà en quatre fases, fins al 2021. La primera anirà dirigida a recuperar la confiança del consumidor local; la segona anirà adreçada als turistes nacionals i estatals; la tercera, als mercats europeus de proximitat i, la quarta, als països del sud-est asiàtic, la Xina i els Estats Units. L’objectiu de la campanya és mantenir els “màxims llocs de treball” i posicionar Barcelona com una destinació de qualitat, sostenible i “segura”.

“El nostre objectiu és mantenir al màxim l’activitat d’aquests 90.000 treballadors del sector turístic perquè és el que reparteix la riquesa de forma més eficient. Sabem que no serà possible tot, però ho hem d’intentar tot”, ha assegurat el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, en una roda de premsa a La Pedrera per presentar el pla d’accions de Turisme de Barcelona per reactivar el sector. Collboni ha assegurat que Barcelona és una destinació “madura, consolidada, coneguda i reconeguda” arreu del món. En els pròxims mesos, l’Ajuntament de la ciutat vol demostrar que la capital catalana també és una destinació “segura” des del punt de vista sanitari, sostenible i “de màxima qualitat”.

Reactivar la confiança

Per a això, Turisme de Barcelona ha impulsat un pla d’accions per reactivar l’activitat econòmica i turística de la ciutat. La primera fase del pla, entre juny i setembre, s’orientarà a “recuperar la confiança” del consumidor local de Barcelona i la seva àrea metropolitana. En aquest sentit, l’entitat ha posat en marxa la campanya ‘Viu Barcelona’ amb una plataforma web a través de la qual es podrà accedir a més de 200 activitats i experiències pensades perquè el ciutadà “pugui gaudir de la ciutat”.

Collboni ha assegurat que la crisi és una “oportunitat” per fer canvis interessants per la ciutat i s’ha referit a “l’ampli consens” per apostar per la sostenibilitat, la qualitat i la “convivència” amb la ciutat. Com a exemple, ha assegurat que el tancament de fronteres ha permès “repensar” l’ús del Parc Güell per limitar aforaments, preservar el patrimoni i “afavorir” la visita dels barcelonins.

Marca Barceona

La segona fase de la campanya s’iniciarà a mitjanes de juliol amb una campanya de comunicació que s’allargarà fins a finals d’any per “enfortir” la imatge de Barcelona. La campanya pretén fomentar les visites del mercat domèstic i de proximitat. En aquest context, Turisme de Barcelona i Turisme de Sevilla han arribat a un acord per promocionar ambdues ciutats al mercat francès. La campanya ha de posicionar “Barcelona com a porta d’entrades de turistes a Espanya”, ha assegurat la directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro.

La tercera etapa del pla arrencarà a finals d’agost i principis de setembre i s’adreçarà als mercats europeus “madurs”, com el Regne Unit, França, Alemanya, Holanda o Itàlia. En aquesta fase, s’ampliarà l’oferta de productes i serveis de la plataforma web. Entre octubre i novembre, Turisme de Barcelona llançarà una campanya de comunicació que posarà el focus en el sud-est asiàtic, la Xina i els Estatus Units. “Creiem que seran dels primers mercats a reactivar-se i tenen un públic molt interessant, de gran valor afegit”, ha assegurat Muro.

En aquesta quarta fase, Turisme de Barcelona també iniciarà un procediment d’anàlisi de les accions a desenvolupar durant 2021 per “promoure” el re-posicionament de Barcelona en el mapa internacional. “Barcelona pot liderar el turisme urbà global de futur com una destinació de qualitat, sostenible i segura”, ha afirmat Collboni.

En paral·lel, el Barcelona Convention Bureau (BCB) ha mantingut l’activitat amb diverses trobades per proposar la capital catalana per a futurs congressos. En concret, l’entitat manté obertes 130 candidatures en els pròxims anys i té com a propera cita la IBTM World de Barcelona a principis de desembre, el primer gran esdeveniment post-covid.

“En aquest pla ens juguem deu o quinze anys del futur de la ciutat”, ha assegurat el president del Comitè executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres. El sector turístic aporta 15.000 milions d’euros a la província de Barcelona i la crisi del coronavirus tindrà una afectació de més del 60%, fins a 9.000 milions. Actualment hi ha un 10% de la planta hotelera oberta, amb ocupacions del 10%.

La roda de premsa d’aquest dimarts ha estat la primera del nou equip directiu de Turisme de Barcelona, després d’haver renovat la Presidència i Direcció General a principis de març.

Nou comentari