Barcelona aspira a recuperar aquest estiu la meitat del turisme perdut per la pandèmia

El consorci llança una campanya per posicionar la capital catalana com una ciutat des d'on treballar a distància

Turisme de Barcelona vol intentar aconseguir un 50% dels visitants del 2019 a l’estiu d’aquest any. La directora general del consorci, Marian Muro, ha assegurat que la posada en marxa del passaport sanitari “pot ajudar molt” a establir la lliure circulació a Europa i evitar les quarantenes. En paral·lel a aquests objectius, el consorci ha llançat aquest dimecres ‘Workation’, una campanya per posicionar la capital catalana com una ciutat des d’on treballar a distància. El projecte va dirigit a “nòmades digitals” i teletreballadors i preveu contribuir a reactivar l’activitat de la ciutat després de la pandèmia.

Els establiments de turisme rural, espais oberts o destinacions que permeten fer activitats a l’aire lliure estan tenint una “gran demanda” per Setmana Santa. “És lògic”, afirma Muro. De totes maneres, la directora general de Turisme de Barcelona també preveu l’arribada de persones procedents d’altres comarques a la capital catalana per tenir “experiències culturals en una situació de luxe”, amb poca densitat de turistes.

Recuperació desigual

El gerent de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Francesc Vila, ha coincidit en les altes expectatives per a les destinacions de natura, com el Montseny, el Pirineu o la costa del Litoral. “Esperem una resposta satisfactòria de residents de Barcelona que es desplacin al territori”, ha assegurat. De cara a l’estiu, Turisme de Barcelona vol assolir un 50% dels visitants registrats el 2019. Per fer-ho, confia en la posada en marxa del passaport digital com una via per fer possible la lliure circulació a Europa i evitar quarantenes.

Muro ha assegurat que el mercat rus està “preparat per sortir” i Turisme de Barcelona ha detectat reserves de clients nord-americans per a finals d’any. “Es tracta d’un públic ‘premium’, que contracta viatges molt personalitzats, fets a mida, amb grups de poques persones”, ha afirmat. En canvi, el mercat del sud-est asiàtic “trigarà” a reactivar-se, amb una recuperació prevista per al 2022.

Turisme de Barcelona llança ‘Workation’

La campanya, amb una inversió de 100.000 euros, preveu donar resposta a la voluntat d’alguns estrangers de canviar el seu domicili durant una temporada gràcies a les possibilitats del teletreball. Per aquest motiu, va dirigida especialment als “nòmades digitals” i a les persones que treballen a distància i volen aprofitar per viure “l’experiència” d’una altra ciutat, un públic creixent arran de la pandèmia.

De fet, en una enquesta prèvia al llançament de la campanya, un 68% de les persones afirmava que estava treballant en remot a conseqüència de la pandèmia i un 77% reconeixia estar disposat a canviar la residència. Entre els atributs pels quals es guiaven a l’hora d’escollir la destinació, un 86% prioritzava la connectivitat; un 69% feia referència a la seguretat davant el coronavirus; un 63% mencionaven els preus de l’habitatge i un 50% destacaven la importància del clima.

Públic milennial

Davant aquestes dades, Turisme de Barcelona vol posicionar la capital catalana com un destí des d’on treballar a distància. Amb aquesta campanya, el consorci preveu contribuir a incrementar l’ocupació dels hotels i apartaments turístics de la ciutat i activar altres serveis com la restauració o el comerç. Així mateix, preveu desenvolupar un nou segment estratègic, amb especial atenció al públic ‘millennial’.

La iniciativa, sota el lema ‘Move your desk. Change your life’, s’articularà a través d’una campanya de comunicació adreçada a “mercats estratègics”, com Regne Unit, França, Bèlgica, els Països Baixos, Holanda, Dinamarca i Noruega. “No ens hem de dirigir a qualsevol mercat o qualsevol segment. Hem fet una microsegmentació per arribar al potencial consumidor interessat”, ha explicat Muro. Turisme de Barcelona preveu aconseguir més de 140 milions d’impacte en tota la campanya.

Nou comentari