Barcelona farà reunions d’alt nivell amb les aerolínies per salvar el Prat

La retallada de vols intercontinentals deixa en una posició delicada la capital catalana

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) de l’aeroport de Barcelona mantindrà durant tota la setmana reunions d’alt nivell amb les principals aerolínies que operen al Prat per recuperar les 47 destinacions intercontinentals que la capital catalana tenia el 2019. Amb la pandèmia i el tancament dels aeroports, Barcelona va perdre totes les seves connexions de llarg radi i ara només n’ha recuperat 11, la majoria de les quals tenen una ocupació molt baixa.

“El CDRA vol obrir fils de comunicació i diàleg amb totes les companyies per assegurar la seva tornada a la ciutat el més aviat possible i mantenir actualitzats els plans de les companyies i la situació econòmica i social local”, ha explicat l’ens, format per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç i Aena. Les trobades seran virtuals i tindran lloc fins el divendres 18 de setembre amb l’objectiu de salvar el màxim nombre de rutes.

Grup de contingència

Des de l’inici de la crisi sanitària causada per la Covid-19, l’aeroport de Barcelona va crear un grup de contingència aeronàutica per fer un seguiment de la situació i “minimitzar l’afectació” de les cancel·lacions de rutes. La pràctica desaparició del turisme internacional ha suposat un cop molt dur per al Prat, que a l’agost va registrar 1,1 milions de viatgers, gairebé un 80% menys que el 2019. Amb tot, l’evolució ha estat positiva des del començament de l’estiu.

En xifres anuals, han passat pel Prat 10,3 milions de passatgers, un 71% menys que l’any passat, un percentatge molt similar al de la resta d’aeroports de l’estat espanyol. La feina del CDRA ha permès recuperar fins ara les connexions de Qatar Airways, Etihad, Singapore Airlines, Level o Emirates Airlines, entre altres, però són poques les rutes que han reobert i si el turisme segueix sota mínims com fins ara està en perill tota l’estratègia intercontinental de l’aeroport.

Optimització de rutes

El gran problema que afecta l’aeroport del Barcelona-El Prat en els pròxims mesos és l’optimització de rutes, que podria convertir la capital catalana en una víctima col·lateral quan comenci la recuperació econòmica. “Totes les companyies estan retallant aeronaus i simplificant les seves xarxes de connexions”, reconeixen des del CDRA, per la qual cosa podria ser que “algunes destinacions no es puguin tornar a operar a curt termini”.

Per això la prioritat de les reunions d’aquesta setmana és avaluar la voluntat de les aerolínies de mantenir les rutes amb Barcelona i prioritzar les destinacions amb més probabilitat de mantenir-se o recuperar-se, mentre que en el cas d’aquells vols que no es puguin restablir es buscaran companyies alternatives que estiguin disposades a entrar-hi. 

Nou comentari