La mort d’una jove per la caiguda d’una palmera al barri del Raval segueix portant cua. Trias per Barcelona ha exigit al govern municipal de Jaume Collboni que revisi els seus protocols de manteniment i pla de risc de l’arbrat de la ciutat de Barcelona, ja que segons el grup municipal de l’exalcalde, Xavier Trias, aquests protocols “no funcionen”.

La regidora de TriasxBcn a l’Ajuntament de Barcelona, Francina Vila ha exposat que ni les inspeccions oculars, ni la periodicitat dels testos d’oscil·lació així com tampoc les respostes a les queixes i alertes que els veïns de la ciutat de Barcelona han servit per a prevenir el trencament, i la posterior caiguda, d’aquesta palmera. El grup municipal ha traslladat també “tot el condol i suport als amics, familiars i persones properes de la víctima”.

D’altra banda, els Comuns, exsocis del PSC al govern municipal i responsables de l’àrea de Parcs i Jardins durant el passat mandat, han manifestat que estaran pendents de les explicacions que es donin des del consistori de la capital per poder afrontar les accions necessàries per evitar situacions com la que s’ha viscut.

Parcs i Jardins no va trobar cap desperfecte en la palmera

Per la seva banda el govern socialista ha explicat que, precisament, la palmera causant de la mort de la noia de 20 anys, va ser revisada el passat mes de març sense trobar indicis de risc. El gerent de Parc i Jardins, Francesc Giménez, ha apuntat aquest matí a tres possibles factors que haurien provocat la caiguda: l’estrès hídric de la palmera, un lleuger estretament en la part alta de l’arbre i a la presència de nius de cotorres. En tot cas, en una compareixença davant dels periodistes, l’executiu ha informat que aviat tindrà un informe extern sobre l’estat de l’arbrat a Barcelona.

Més notícies
Notícia: Parcs i Jardins no havia detectat cap risc en la palmera caiguda
Comparteix
L'Ajuntament ha encarregat un informe extern independent perquè s'analitzin les possibles causes de la caiguda de l'arbre
Notícia: La noia morta per la caiguda de la palmera: una activista trans que vivia al ras
Comparteix
La Shamira vivia al barri del Raval i darrerament dormia al carrer per diversos problemes
Notícia: Reunió d’urgència per l’accident mortal causat per la caiguda d’una palmera al Raval
Comparteix
Una noia de 20 anys va morir aquest dijous quan l'arbre li va caure al damunt de forma sobtada

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa