Nova agressió lgtbi-fòbica a Barcelona. Un home ha estat detingut després de colpejar una dona trans durant el Pride. La Guàrdia Urbana ha detingut l’atacant, que va colpejar la víctima amb una crossa mentre cridava “improperis” contra el col·lectiu. Segons ha informat l’Ajuntament a aquest mitjà, els fets s’haurien produït a les 2.35 hores de la matinada, a l’alçada del número 119 de la Rambla. L’acusat carrega amb delictes d’odi i lesió menys greus contra la dona, que va ser traslladada amb l’acompanyament de les forces de seguretat a un centre de salut pròxim per una possible pròtesi mamària trencada.
L’atac LGTBI-fòbic ha esperonat les denúncies d’autoritats i membres del col·lectiu. Sense anar més lluny, l’alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, ha publicat al seu compte d’X -antic Twitter- un missatge de suport a la víctima: “No farem un pas enrere en la defensa dels drets de les persones LGTBI+; ans al contrari, onejarem la bandera amb més força i impulsarem l’Ordenança contra l’odi i la discriminació a Barcelona”: També l’Observatori contra l’LGTBI-fòbia ha condemnat el delicte a les seves xarxes; i ha recordat la presència de punts liles i LGTBIQ+ a tots els espais de les marxes i festivitats durant les setmanes de l’Orgull.

Agressió abans de l’orgull
L’agressió es va produir poques hores abans de la manifestació que omple els carrers de la ciutat cada any en el marc del Pride Barcelona, la celebració de l’Orgull LGTBIQ+. La marxa, que encetarà a les cinc de la tarda, consistirà en una desfilada de carrosses per diversos carrers del centre de la ciutat. Per primera vegada, els participants recorreran la Gran Via de les Corts Catalanes, amb inici a la plaça Universitat -en substitució de l’avinguda del Paral·lel, el traçat tradicional de les protestes-. La diada conclourà al passeig de Pujades, després de transitar per la plaça de Tetuan i el Passeig Sant Joan. El consistori recomana l’ús del metro com a mitjà de transport per arribar-hi, ateses les importants afectacions sobre diverses vies de circulació dels barris cèntrics, que impediran l’accés per vehicle privat i dificultaran el funcionament de diverses línies d’autobús.