Les obres de la superilla de l’Eixample han deixat durant aquests primers mesos d’activitat diverses imatges curioses. Els treballs per configurar aquests quatre nous eixos verds no només han servit per treure a la superfície restes d’antigues edificacions de segles pretèrits, les velles vies del tramvia del carrer de Girona o les antigues llambordes de la ciutat al carrer del Consell de Cent, sinó que també s’han traduït en altres fenòmens menys habituals, però igualment espectaculars com poden ser les grans fuites d’aigua registrades o el caos circulatori dels primers dies amb restriccions de mobilitat en aquesta zona del districte barceloní.
L’últim dels episodis curiosos viscut en un dels trams en obres de la nova superilla va tenir lloc aquesta mateixa setmana. El protagonista d’aquesta peculiar escena és un dels semàfors que resisteixen entre els solcs de les màquines a la cruïlla entre el carrer de la Diputació i el carrer del Comte Borrell. Per evitar que pogués caure mentre s’allarguessin els treballs, els operaris van decidir col·locar aquest aparell en horitzontal recolzat a terra i amb la part posterior contra el límit d’un dels trams on ja estan col·locades les llambordes que conformaran aquest nou eix verd.
Funciona amb la mateixa freqüència
Fins aquí res estrany. Tanmateix, resulta que -malgrat la seva posició horitzontal- el semàfor està connectat al corrent elèctric i continua funcionant com si seguís col·locat al seu lloc original, efectuant els canvis de color amb la mateixa freqüència que sempre, però sense causar l’efecte habitual desitjat. El funcionament d’aquest semàfor passa aparentment inadvertit durant el dia, però es fa especialment notori quan cau la nit, ja que la llum acaba reflectida contra terra i crida l’atenció de molts dels vianants que passen pel costat esquerre de l’aparell.
