Vueling es nega a dir les mesures que prendrà amb l’hostessa del “catalana hija de puta”

Comunica a la Plataforma per la Llengua que no volen informar-ne, tot i que va assegurar que en prendrien

Les “mesures” que Vueling havia de prendre amb l’hostessa del “catalana hija de puta” han quedat en misteri. La Plataforma per la Llengua es va dirigir a la companyia aèria per tractar l’episodi en què una treballadora va insultar una passatgera que li havia parlat en català. Després de diversos contactes entre l’organisme de defensa del català i Vueling, l’empresa ha comunicat que no informarà de les mesures que prendrà amb l’empleada, segons fonts de Plataforma per la Llengua. El TOT Barcelona ha contactat amb la companyia aèria, que ha refusat fer declaracions sobre el cas.

[r:1]

En la disculpa que el departament d’atenció al client de Vueling va dedicar a la passatgera afectada, Espe Valls, li va assegurar que prendrien “mesures per tal que tots els nostres clients viatgin en les millors condicions possibles”. En el mateix missatge la companyia demanava “disculpes sinceres” després que una hostessa digués “catalana hija de puta” a Valls. 

[r:2]

Durant el vol, que sortia de Barcelona cap a Porto, Valls va demanar menjar per a ella i el seu fill en català. La treballadora li va contestar que li ho digués en castellà perquè no l’entenia, però la usuària va seguir parlant en català i, finalment, l’hostessa li va servir el que sol·licitava. Durant l’aterratge el fill de Valls va vessar aigua d’un got, i la passatgera va eixugar el seient i va deixar el got i el tovalló que havia utilitzat a la guantera. Valls i el seu fill van ser els últims a abandonar l’avió, i quan estaven recollint el seu equipatge van escoltar: “¡Qué asco! Seguro que ha sido la catalana hija de puta”. L’hostessa que li havia dit que parlés en castellà estava netejant el seient de Valls i, en veure el got, va insultar la passatgera pensant-se que no quedava ningú a l’avió, segons explicava Valls a aquest diari.

Valls va presentar una queixa a l’Agència Catalana de Consum, i la Plataforma per la Llengua també va actuar per aclarir els fets i comprovar si es tractava d’un cas de “catalanofòbia”. 

Més informació

Comentaris

    Ferran 04/07/2019 12:10 pm
    VUELING al cajón de los recuerdos¡¡¡

Nou comentari