El Departament de Gestió de Mobilitat de l’Ajuntament ha fet un recull de dades que mostren com el trànsit ha evolucionat a Barcelona entre el 2015 i el 2022. En la majoria de vies i carrers s’ha reduït el trànsit. Hi ha, però, una excepció. Es tracta de la ronda de Dalt, on es creu que el trànsit ha augmentat un 8%.
La realitat de la resta de vies és molt diferent. Les mateixes dades assenyalen que la mitjana del trànsit s’ha reduït un 11% en els anys analitzats. En el cas de la ronda Litoral, el trànsit ha caigut un 5%. A la ronda del Mig, en canvi, un 4%. Altres vies de la ciutat, que es fan servir per entrar-hi i sortit, on el trànsit s’ha reduït un 19% són la Gran Via de les Corts Catalanes, l’avinguda Diagonal i l’avinguda Meridiana. La disminució ha estat més important als carrers d’Aragó, Mallorca, València, Entença, Muntaner, Balmes, passeig de Gràcia, Aribau i Numància, on ha arribat a ser del 30%. La caiguda del trànsit ha estat encara més gran als eixos verds de Sant Antoni, on s’ha reduït un 64%.
La situació de transport públic
El RACC va publicar la setmana passada un informe, on deia que més de la meitat de les persones que utilitzen un vehicle privat per desplaçar-se per Barcelona podrien fer-ho en transport públic, però no ho fan perquè el consideren “molt poc fiable”. De fet, en aquest estudi la població enquestada havia valorat amb un 6,7 la mobilitat a la ciutat en transport públic, però amb un 8,3 el vehicle privat. Davant aquestes informacions del RACC, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, s’ha mostrat molt descontenta i els ha acusat “d’entrar en campanya”.
Sanz va criticar que aquestes dades no eren representatives de la realitat de la ciutat perquè “dels 2.000 enquestats, 900 són conductors de vehicles privats”: “Sabem que a Barcelona aquests conductors representen el 20% dels desplaçaments, la resta es fan a peu, en bicicleta o en transport públic”, va reivindicar la regidora.