Conflicte entre el Districte de Sant Martí i un grup de veïns del barri de Provençals de Poblenou, agrupats en la plataforma Amics de la Gran Via. El centre del problema és un el projecte que vol pacificar diversos entorns escolars del carrer de Perú que, inicialment, preveia treure aparcaments. Tal com explica al TOT Barcelona el portaveu d’Amics de la Gran Via, Edorta Moreno, quan alguns veïns es van assabentar fa unes setmanes del projecte, van liderar una protesta que va acabar el passat febrer amb la suspensió temporal de les pacificacions. “No es pot perdre cap plaça d’aparcament”, insisteix.
Aquests fets els confirmen fonts municipals al TOT. Per part seva, el regidor del Districte, David Escudé, va detallar fa unes setmanes a Betevé que els tres centres que s’emmarquen en aquest projecte de pacificació són les escoles Brasil i Catalònia i l’escola bressol que es troba entre aquestes dues. Amb la suspensió de les obres vol tenir marge de temps per planificar “una solució” que afecti el mínim possible als veïns del barri. “Hem de saber cosir les necessitats dels veïns i les veïnes i dels centres educatius. Vull fer aquesta feina d’encaix de la mà dels centres educatius i del veïnat”, va afegir.
Els veïns alerten que es perdrien 100 places
Pel que a fa als aparcaments que es perdrien, Moreno assegura que serien al voltant de 100. Afegeix que en cas que les obres els esborressin, s’haurien de fer aparcaments alternatius a solars de la zona que estan en desús. El regidor va dir a Betevé que els veïns consideren que es perdria una quantitat determinada de places i els tècnics una altra. “En tot cas, el nombre de places serien moltes en un carrer on els edificis no disposen d’aparcaments privats”, va admetre.
Aquest tema es va debatre durant el plenari del passat 1 de març, quan el Grup Municipal de Junts per Catalunya van fer una proposició sobre la mobilitat al barri. Per part seva, el conseller de Barcelona en Comú, Alberto Cordobés, es va mostrar en contra d’aturar les obres, ja que va remarcar que era més important protegir els infants del trànsit i la contaminació. D’altra banda, els veïns van expressar el seu posicionament en el plenari, de la mateixa manera que ho van fer a la trobada que van tenir amb el regidor aquest dijous 9 de març. “Ens va dir que ens entenia”, indica Moreno. Tanmateix, afirma que el pròxim 16 de març tenen una altra reunió amb Escudé per “arribar a un acord entre totes les parts”.

Moreno indica que els veïns estan disposats a parlar i a arribar a un acord. Però en cas que el projecte es troni a executar de la mateixa manera que es preveia en un inici, tornaran a protestar. “Tornarem a parar les obres. Estem disposats a tallar carrers o, fins i tot, tallar l’autopista”, assegura.
El cas del carrer Perú és un exemple del que ja ha passat en diversos trams de carrers de la ciutat, que han perdut aparcaments per pacificacions d’entorns escolars, com per exemple a l’encreuament del carrer de Bailèn amb el de Diputació. Un altre exemple són els carrers que conformaran els quatre nous eixos verds de la Superilla Eixample: Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell.