La plataforma veïnal “Salvem el Parc de Joan Miró” dona per fet que s’utilitzarà l’espai del parc com a zona logística mentre durin les obres de l’ampliació de l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que uniran la plaça d’Espanya amb Gràcia. El col·lectiu es va reunir ahir amb l’Ajuntament i van sortir decebuts d’aquesta reunió.
Segons els han comentat, ocupar el parc de Joan Miró és l’única alternativa que existeix avui dia i, això sí, els han comunicat que s’està estudiant la situació i poder minimitzar l’impacte que tindrà tan mediambientalment com pels veïns i les veïnes de la zona, les altres opcions s’han descartat per l’impacte acústic que generaria cap als veïns, un argument que la plataforma veïnal va replicar, oferint dues opcions: La utilització de la Fira de Barcelona i l’opció del carrer de la diputació amb el carrer de Tarragona, llocs que segons les entitats, hi ha menys veïnat i, per tant, l’impacte seria menor.
Des de l’Ajuntament han explicat als veïns que l’ocupació d’aquest espai seria de 20 mesos, un període de temps molt inferior al de la durada de les obres que es faran per connectar les estacions dels ferrocarrils. De fet, el consistori ha reconegut que existeix un ‘deute’ amb el parc i que necessita una reforma.
L’Ajuntament ignora
Des de les entitats veïnals van demanar explicacions sobre si, dins de la valoració que ha fet l’Ajuntament de l’impacte acústic s’ha pensat en el que pot afectar els alumnes de l’Institut d’Educació Secundària Ernest Lluch, uns 1000 alumnes, que utilitzen el parc de Joan Miró com a esbarjo. La plataforma, a més, denuncia que des del consistori no hi ha hagut resposta a les demandes del col·lectiu, que ha demanat fins en dues ocasions l’estudi d’usos que es va fer del Parc. L’objectiu era veure a quants veïns i veïnes afectaria l’ocupació.