Veïns del Raval protesten pels continus talls de llum al barri

Endesa assegura que està pendent d’una autorització per resoldre els problemes de subministrament

Una trentena de veïns del Raval s’ha concentrat aquest matí davant de la seu d’Endesa a la Gran Via de Barcelona per protestar pels continus talls de llum que el barri ha patit en les últimes setmanes. Fonts de la companyia han explicat al TOT Barcelona que està pendent d’una autorització municipal per resoldre els problemes de subministrament, que haurien de quedar arreglats abans de final de mes.

Durant la concentració, els veïns han criticat “la mala gestió i manteniment” de la xarxa elèctrica del Raval i han reclamat a Endesa que actualitzi la infraestructura, que està “obsoleta”, i que indemnitzi als veïns i als comerciants amb bonificacions a les pròximes factures. “No podem permetre que al cor de Barcelona es produeixi aquest desemparament de tantes famílies i que el comerç del barri vegi afectada la seva activitat per una negligència”.

Reunió amb el districte

Fonts d’Endesa han assegurat a aquest diari que avui mateix els seus serveis tècnics han mantingut una reunió amb el districte de Ciutat Vella per informar que les obres de manteniment i millora al Raval ja han acabat i acordar una data per programar un tall de subministrament que permeti restablir la capacitat de la xarxa elèctrica del barri, amb la qual cosa s’haurien de solucionar tots els problemes que han patit els veïns. 

El regidor del districte, Jordi Rabassa, ha avançat que després de la reunió amb Endesa s’ha decidit fer una taula de treball conjunta, però ha criticat que la trobada ha acabat amb “poques concrecions i cap garantia de solució definitiva”.

La companyia recorda que els problemes de subministrament van començar el passat mes de novembre quan una fuita d’aigües fecals en un edifici va malmetre el cablejat d’Endesa. Una disputa entre els veïns i l’Ajuntament sobre qui havia de reparar els desperfectes va provocar un endarreriment de les obres i, mentrestant, Endesa va decidir repartir els clients afectats per altres línies, la qual cosa va provocar saturacions puntuals.

En paral·lel, la companyia tenia pendent des de l’estiu la posada en marxa del pla de manteniment i millora de la xarxa del Raval, però la llicència municipal d’obres no va arribar precisament fins al novembre, coincidint amb els talls. Un cop acabats els treballs només quedava programar el tall per restablir la xarxa, però les festes de Nadal van tornar a endarrerir tot el procés. Abans de la fuita d’aigües fecals del novembre només s’havia produït una incidència al barri en tot l’any.

Nou comentari