Un veí de Sant Andreu va demanar canviar una parada de bus de la línia H6 pel soroll del motor dels vehicles. Així consta en una resolució del síndic de Barcelona David Bondia, que va supervisar el cas i ha recomanat als conductors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que no estiguin a la parada més de dos minuts amb els motors encesos.
La parada en la qual tenen lloc els fets és la d’origen i final de la línia H6, al carrer del Pare Manyanet-metro Onze de Setembre. Segons la queixa del ciutadà, els conductors romanen amb els motors engegats, provocant un “soroll fort”, fums i contaminació i molèsties a la finca del davant. El problema s’agreuja a l’estiu perquè els xofers engeguen l’aire condicionat mentre estan aturats. El veí va enregistrar un vídeo d’un bus H6 amb el motor engegat a la parada durant sis minuts. Segons la seva versió, va demanar al conductor que l’apagués, però aquest va fer cas omís.
Incompliment de l’Ordenança de medi ambient
El ciutadà recorda en la reclamació que els busos que estan més de dos minuts amb el motor engegat a la parada incompleixen l’Ordenança de medi ambient. I demana que es faci complir la normativa, “o que almenys es canviï la parada de lloc”. Tal com descriu la resolució del síndic, a partir del que ha explicat el reclamant, aquesta conducta es produeix de manera reiterada.

En el dictamen que ha emès, Bondia dona la raó al ciutadà i estira les orelles a TMB, ja que l’actuació de l’empresa metropolitana “no estat ajustada a dret ni eficaç”. I afegeix: “No s’han evitat els incompliments reiterats de l’obligació d’aturar els motors, la qual cosa afecta el dret al descans de la ciutadania i infringeix l’Ordenança de medi ambient”. El síndic recomana a TMB que elabori un pla d’acció per solucionar el problema “i valori la possibilitat de fer una acció coordinada amb la Guàrdia Urbana per denunciar aquests comportaments”.
El bus més utilitzat de la ciutat
La línia H6 és la més utilitzada pels viatgers a la capital catalana. Amb un recorregut llarg, que travessa tota la ciutat, va des de Zona Universitària fins a la rambla Onze de Setembre, a Sant Andreu. El 2024, va sumar 10,6 milions de validacions, segons les dades difoses per TMB. L’any passat, tota la xarxa de bus de TMB va acumular més de 215 milions de passatgers, gairebé un 2% més que l’any 2019, quan hi havia l’anterior rècord, amb més de 211 milions d’usuaris.