Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un veí demana canviar una parada del bus H6 de TMB pel soroll del motor

Un veí de Sant Andreu va demanar canviar una parada de bus de la línia H6 pel soroll del motor dels vehicles. Així consta en una resolució del síndic de Barcelona David Bondia, que va supervisar el cas i ha recomanat als conductors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que no estiguin a la parada més de dos minuts amb els motors encesos.

La parada en la qual tenen lloc els fets és la d’origen i final de la línia H6, al carrer del Pare Manyanet-metro Onze de Setembre. Segons la queixa del ciutadà, els conductors romanen amb els motors engegats, provocant un “soroll fort”, fums i contaminació i molèsties a la finca del davant. El problema s’agreuja a l’estiu perquè els xofers engeguen l’aire condicionat mentre estan aturats. El veí va enregistrar un vídeo d’un bus H6 amb el motor engegat a la parada durant sis minuts. Segons la seva versió, va demanar al conductor que l’apagués, però aquest va fer cas omís.

Incompliment de l’Ordenança de medi ambient

El ciutadà recorda en la reclamació que els busos que estan més de dos minuts amb el motor engegat a la parada incompleixen l’Ordenança de medi ambient. I demana que es faci complir la normativa, “o que almenys es canviï la parada de lloc”. Tal com descriu la resolució del síndic, a partir del que ha explicat el reclamant, aquesta conducta es produeix de manera reiterada.

Una imatge d'arxiu d'un autobús de la línia H6 / Wikimedia
Una imatge d’arxiu d’un autobús de la línia H6 / Wikimedia

En el dictamen que ha emès, Bondia dona la raó al ciutadà i estira les orelles a TMB, ja que l’actuació de l’empresa metropolitana “no estat ajustada a dret ni eficaç”. I afegeix: “No s’han evitat els incompliments reiterats de l’obligació d’aturar els motors, la qual cosa afecta el dret al descans de la ciutadania i infringeix l’Ordenança de medi ambient”. El síndic recomana a TMB que elabori un pla d’acció per solucionar el problema “i valori la possibilitat de fer una acció coordinada amb la Guàrdia Urbana per denunciar aquests comportaments”.

El bus més utilitzat de la ciutat

La línia H6 és la més utilitzada pels viatgers a la capital catalana. Amb un recorregut llarg, que travessa tota la ciutat, va des de Zona Universitària fins a la rambla Onze de Setembre, a Sant Andreu. El 2024, va sumar 10,6 milions de validacions, segons les dades difoses per TMB. L’any passat, tota la xarxa de bus de TMB va acumular més de 215 milions de passatgers, gairebé un 2% més que l’any 2019, quan hi havia l’anterior rècord, amb més de 211 milions d’usuaris.

Més notícies
Notícia: Un bus exprés nou pujarà fins a la muntanya de Montjuïc des de l’estiu
Comparteix
La línia, que es dirà X3, farà un recorregut similar a l'ampliació futura de l'L2 del metro

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jubilat gironí. a març 14, 2025 | 16:04
    Jubilat gironí. març 14, 2025 | 16:04
    Quan vaig fer el Servei Militar, a la Comandància de Marina de Barcelona, un autobús era el meu despertador habitual; deixava el motor engegat per temps indefinit. I d'aixó ja fa 60 anys; el problema, com veieu, no és nou.
  2. Icona del comentari de: Ricard a març 14, 2025 | 16:39
    Ricard març 14, 2025 | 16:39
    La notícia no és que el pobre senyor demanés el canvi de parada. La notícia és que el comportament poc professional dels conductors obliguessin a aquest senyor a haver de fer la reclamació corresponent. I la segona notícia és que un ajuntament faci cas a un senyor que reclama per un excès de soroll a l'espai públic. És habitual que els diaris nostrats s'exclamin per les reclamacions que fan als ciutadans per fer respectar les ordenances, i no pas per les infraccions comeses contravenint les ordenances.
  3. Icona del comentari de: Veïna farta a març 14, 2025 | 23:49
    Veïna farta març 14, 2025 | 23:49
    Al final de línia del 24 tenim exactament el mateix problema i és insoportable. Portem anys posant queixes i hi ha conductors que inclús es dediquen a accelerar per molestar més encara. Tenim videos de 8 minuts i més....vergonyós que hi hagin persones així treballant per a la ciudadanía! A part, dir que a final de línia s' ha d' apagar el motor segons normativa, res de 2 minuts emprenyant i contaminant perque sí.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa