Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La Urbana desallotja diverses persones acampades als jardins de Can Framis

La Guàrdia Urbana ha desallotjat un grup de persones sense sostre que vivien acampades als Jardins de Miquel Martí i Pol, que envolten el Museu Can Framis i es troben al número 116 del carrer de Roc Boronat del barri del Poblenou —districte de Sant Martí—. Els fets els ha avançat Betevé i els ha pogut confirmar el TOT Barcelona a través de fonts municipals, que també han detallat que el desallotjament ha estat fruit d’una ordre judicial que havia demanat el Districte de Sant Martí.

Fins al lloc dels fets s’han personat diverses dotacions de la Guàrdia Urbana, serveis socials i treballadors dels serveis de neteja, que s’han encarregat de netejar l’espai després del desallotjament. Des del consistori també han recordat que aquests jardins són municipals.

Passar la calor al carrer

Tots els barcelonins que han passat l’estiu a Barcelona saben de sobres que ha estat un dels més càlids que es recorden. Aquesta situació ha estat especialment complicada per a les persones sense llar que no tenen on refugiar-se. Tal com van alertar a finals de juliol des d’Arrels Fundació al TOT, els serveis per fer front aquesta mena de situacions són escassos. “Sembla que estem més sensibilitzats amb les onades de fred que amb la calor”, va dir el president d’Arrels, Ferran Busquets. Des de l’entitat van afegir que els serveis de l’Ajuntament obliden algunes necessitats dels sensesostre, que molts d’aquests tanquen a l’estiu i que, a més, la sequera ha agreujat alguns problemes crònics.

En aquest sentit, des de la fundació van destacar que el fet d’haver tancat les fonts ornamentals i limitar les dutxes de la platja, dificulten que una persona sense llar es pugui refrescar, ja que més enllà d’aquestes opcions no tenen gaires alternatives. “La pandèmia va demostrar que es poden habilitar serveis bàsics quan calen, així que no s’entén que ara a l’estiu no n’hi hagi o no es considerin necessaris. Ho hem demanat molts cops, però la resposta sempre és que no hi ha diners”, va insistir Busquets.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa