TMB nega que hi hagi “problemes greus” en els serveis alternatius a la L1 del metro

Fonts de l'empresa pública defensen que les crítiques arriben o bé per "incomprensió" o per "tergiversació"

TMB s’aixopluga de les crítiques que han comportat els dos primers dies laborables de transport alternatiu al tall de metro de la L1 entre el Clot i Fondo esgrimint que se n’està supervisant el funcionament constantment i que “no s’aprecien problemes greus”. Així, mentre entitats veïnals i partits polítics –JxCat i ERC– reclamen algun canvi en els itineraris o un reforçament en els serveis, l’empresa pública de transport metropolità insisteix a aquest diari que “el dispositiu dissenyat està molt pensat” i obvia les peticions de noves solucions.

De fet, fonts de TMB recalquen que “un element comú” de les crítiques rebudes “és la incomprensió o tergiversació” del funcionament dels autobusos llançadora, una de les reclamacions estrella. Tant ahir Jordi Martí (Junts per Catalunya) com avui Ernest Maragall (Esquerra Republicana) han fet menció a l’espai de més d’un quilòmetre entre Fabra i Puig –on s’acaba el trajecte del servei especial que ve des del Clot– i Onze de Setembre –on comença el que es dirigeix a Fondo.

L’empresa pública defensa que és incorrecte dir que “s’obligui” els usuaris a caminar 15 minuts entre aquelles dues parades, ja que “l’itinerari més convenient entre Clot i Onze de Setembre és combinant la L9/L10 del metro i el bus especial”, el que suposa “uns 18 minuts”, assegura. D’aquesta manera, qui vingui del centre de Barcelona i vulgui arribar a alguna parada del tram final de la L1 que no sigui Fondo sense caminar el famós quart d’hora, haurà d’agafar, en total: un metro fins al Clot, un bus llançadora fins a la Sagrera, un altre metro fins a Onze de Setembre i un altre bus llançadora fins a la parada pertinent

Oberts a petits canvis

La divisió dels serveis llançadora en dos trams, però, es van dissenyar “com a independents, com a aportació dels serveis ferroviaris, que són els que tenen capacitat” i els quals recomana utilitzar TMB especialment, com el metro i la Renfe. Així, les mateixes fonts puntualitzen que les llançadores funcionen amb la regularitat programada i es tenen presents els usuaris amb necessitats especials, tot i que ahir un col·lectiu de suport a persones amb discapacitats va denunciar mancances en el servei. 

Així mateix, preguntada sobre si hi ha la possibilitat d’algun canvi substancial, com el que reclamen les veus crítiques, TMB indica que “s’hi van introduint ajustaments i millores” com quan “diumenge es va afegir la senyalització en xinès a l’entorn de l’estació de Fondo” o quan “ahir es va moure una parada del bus llançadora al Clot perquè els fluxos de passatgers d’entrada i sortida no s’hagin de creuar i es facin per vestíbuls diferents”, com ja va avançar aquest diari.

Més viatges a altres línies

Segons ha informat TMB en un informe aquesta tarda, ahir la línia 9 Nord va registrar unes 10.000 validacions més que en les mateixes dates del 2018, mentre que la línia 5 –amb pas per la Sagrera, també– en va registrar unes 18.000 més. També les línies de Rodalies que tenen parada a Sant Andreu Arenal, Sant Andreu Comtal i La Sagrera – Meridiana han experimentat increments d’afluència importants, assegura el text.

A més, davant “el paper fonamental dels informadors” en aquests dies de reestructuració de les rutes dels ciutadans afectats, l’empresa ha decidit prorrogar la presència d’aquests treballadors una setmana més. 

Nou comentari