L’emblemàtic Frankfurt Pedralbes s’ha vist obligat a abaixar la persiana temporalment. Tal com ha avançat betevé, l’establiment ha tancat perquè, tal com explica un cartell penjat a la porta del local, no té prou matèria primera. “A causa d’un problema de subministrament, no podem garantir la quantitat ni la qualitat habituals els pròxims dies”, avisa el cartell, que no informa quan es reobrirà l’establiment.
El comerç és propietat de l’empresa Can Vallès, que també té locals a altres punts de Barcelona i a les localitats de Terrassa i Badalona. Els que es troben en aquests dos municipis també han tancat pel mateix motiu.
Adeu a dos bars de tota la vida
El passat 19 de maig va abaixar per sempre la persiana una granja de tota la vida: la Granja Montsant, regentada en els darrers anys per la Maria Rosa Puig i coneguda pels seus biquinis. El tancament d’aquest establiment, originari del 1982 i situat al barri de l’Esquerra de l’Eixample, el va poder confirmar el TOT Barcelona a través de Puig, que va explicar que el principal motiu del tancament era que se sentia “molt cansada”. “Tinc 57 anys i treballo una mitjana de 15 hores al dia”, deia i, alhora, reconeixia que també la va condicionar la pandèmia, la crisi, les obres de Consell de Cent i la malaltia de la seva mare, que va morir el passat mes de novembre. “He de dir que el negoci em funcionava molt bé gràcies a clients de tota la vida i altres de nous”, assegurava.
El passat mes d’abril va tancar el bar Brusi, un dels últims establiments de cuina casolana del Gòtic. L’últim adeu del Brusi va ser sense fer soroll, no hi va haver festa de comiat ni tampoc es va anunciar la decisió de tancar enlloc. Només es van assabentar de la notícia molts dels clients habituals de l’establiment, que van acudir en processó per acomiadar-se de la Montserrat Sabadell i del seu fill Josep Sans.