Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La ronda Sant Antoni salva la divisió de l’executiu: llum verda al projecte
  • CA

El discutit projecte de transformació de la ronda de Sant Antoni ha superat els primers dels esculls. La Comissió de Govern ha donat llum verda a la reforma d’aquesta artèria principal del barri de Sant Antoni, al districte de l’Eixample, i ha aprovat inicialment la iniciativa gràcies als vots del grup municipal de Barcelona En Comú.

La formació liderada per l’alcaldessa Ada Colau, però, ha hagut de tirar endavant el projecte finalment en solitari, després que el PSC hagi decidit votar-hi en contra en considerar que el planejament no reuneix el consens de la majoria del veïnat i els comerços afectats. “Avui a Comissió de govern hem votat en contra del projecte de reurbanització de la ronda de Sant Antoni perquè no reuneix el consens de la majoria de veïns i comerciants. Volem una Ronda que garanteixi la mobilitat, amb un carril bus en cada sentit i zona de càrrega i descàrrega al costat del Raval. Els problemes del Raval no se solucionen amb una plaça, sinó amb un pla integral de millora com el que proposem”, ha assegurat la líder dels socialistes al consistori i tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, en una publicació a través de les xarxes.

El tret més destacable del projecte aprovat aquest dijous inicialment és que es farà una nova plaça entre els carrers de Villarroel i de Floridablanca 100% pacificada i es destinarà a usos ciutadans. Tanmateix, és important recordar que hi haurà una àrea de joc infantil i més zones verdes. En aquest sentit, a tota la ronda de Sant Antoni hi haurà un total de 16.300 m2 destinats a usos ciutadans.

Crítiques per la prohibició de circulació de vehicles

Un dels temes que ha generat més confrontacions a l’hora de decidir el futur d’aquest punt de Sant Antoni és la mobilitat, ja que alguns veïns estaven a favor de la circulació de cotxes i altres apostaven perquè no hi tinguessin cabuda. Finalment, es preveu que l’espai estigui totalment lliure de vehicles de motor particulars. Hi podran circular les bicicletes i hi haurà un carril bus de baixada entre els carrers de Villarroel i Comte d’Urgell.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Martin Osuna a març 30, 2023 | 15:29
    Martin Osuna març 30, 2023 | 15:29
    hola.se deberia facilitar la movilidad de transporte publico y particular. se tendria de tener en cuenta todos los medios de transporte,todos saldrian beneficiados. con esta medida se perjudica el privado respecto al publico. un saludo.
  2. Icona del comentari de: Ricard a març 30, 2023 | 17:13
    Ricard març 30, 2023 | 17:13
    Un carril de bus sol és un perill. Fer-ho tot sense cotxes és garantir la contaminació acústica dels trinxaraires de torn a la matinada, amb la inestimable ajuda del metro gratis (salten les barretes) tota la nit els caps de setmana. La demagògia del PSOE, votant en contra ara que ha dimitit Collboni, també és un escàndol.
  3. Icona del comentari de: Josefina González rabinat a març 30, 2023 | 18:39
    Josefina González rabinat març 30, 2023 | 18:39
    Es una vergonya que pagant com es paga impostos el coches no puguin circular i treuant totas las placas de parking i el que no te te que ficar-se el coche a casa es vergonyós la carretera de Sants Dissabte i Diumenge treuran el bus que aprop feina sols us un i molte gent no pot ni caminar a buscar el bus a la a Madrid lo que dic una vergonya

Respon a Josefina González rabinat Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa