Els veïns del barri de Can Peguera, al districte de Nou Barris, fa més de tres dies que no tenen connexió a internet. Segons ha avançat Betevé i ha pogut confirmar el Tot Barcelona través de fonts de l’Associació de Veïns de Can Peguera, prop d’un centenar d’habitatges de la zona estan “sense telèfon i sense wi-fi” des del passat diumenge a causa del robatori d’uns 30 metres de cable de connectivitat. La incidència es troba a les línies generals de telecomunicacions, per tant, ha deixat sense connexió usuaris de totes les companyies, tal com confirma a aquest diari el president de l’entitat veïnal, Pep Ortiz. L’avaria ha deixat, així, sense cap mena de connexió una munió de domicilis entre els carrers Darnius i Vilaseca del districte barceloní. En aquest sentit, l’entitat denuncia que, si bé Telefónica ha enviat operaris a analitzar l’abast de la incidència, “encara no tenen previsió de quan solucionaran el problema”.
Els problemes generats pel robatori de cable han estat d’abasts diversos al barri. Més enllà de la ja greu pèrdua de connexió a la línia general d’internet, Ortiz alerta de diverses situacions de risc, com ara tres persones grans que “depenen del medalló de la Creu Roja” -un dispositiu d’alerta en cas d’emergències sanitàries-, que ha deixat de funcionar per culpa de la incidència. Més enllà d’individualitats, la incidència ha aïllat part del barri no només d’internet, sinó també de l’accés a serveis d’urgències mèdiques. “No parlem d’un dia, sinó de tres dies; la cosa té la seva importància”, denuncia el president. L’entitat, així com el centenar de llars afectades, romanen encara a l’espera que les operadores de telecomunicacions donin resposta a les seves necessitats.

Greuge històric
L’accés a les línies de connectivitat telefònica i d’internet al barri de Can Peguera és un problema històric que pateix el barri. Tal com recorda a aquest diari el mateix president de l’Associació de Veïns, “estem pendents d’un pla de futur, o de la rehabilitació global de Can Peguera, entre els quals hi ha el soterrament de la xarxa”. La necessitat de soterrar les infraestructures de telecomunicacions, recorda, s’ha “discutit amb l’Ajuntament durant tres mandats”, però encara no s’ha adreçat. És cert, comenta, que ja s’aplica a una prova pilot, però aquesta afecta menys d’una desena d’habitatges, molt lluny del total d’afectats per la incidència de diumenge passat. “Si això s’hagués tirat endavant, no hi hauria aquest problema”, reitera Ortiz.
Següents passes
Els veïns, així, esperen encara una reacció definitiva per part de les empreses de prestadores de serveis de telecomunicacions per solucionar un greuge que ja dura tres dies. El president de l’associació lloa la “paciència” dels veïns davant la inacció empresarial, si bé no descarta accions organitzades per recordar a les operadores la urgència de la seva situació. “Em plantejo -declara Ortiz- anar porta a porta i dir que ens plantem a una oficina de Movistar” si el problema no s’acaba de solucionar.