Els veïns del barri de Can Peguera, al districte de Nou Barris, fa més de tres dies que no tenen connexió a internet. Segons ha avançat Betevé i ha pogut confirmar el Tot Barcelona través de fonts de l’Associació de Veïns de Can Peguera, prop d’un centenar d’habitatges de la zona estan “sense telèfon i sense wi-fi” des del passat diumenge a causa del robatori d’uns 30 metres de cable de connectivitat. La incidència es troba a les línies generals de telecomunicacions, per tant, ha deixat sense connexió usuaris de totes les companyies, tal com confirma a aquest diari el president de l’entitat veïnal, Pep Ortiz. L’avaria ha deixat, així, sense cap mena de connexió una munió de domicilis entre els carrers Darnius i Vilaseca del districte barceloní. En aquest sentit, l’entitat denuncia que, si bé Telefónica ha enviat operaris a analitzar l’abast de la incidència, “encara no tenen previsió de quan solucionaran el problema”.

Els problemes generats pel robatori de cable han estat d’abasts diversos al barri. Més enllà de la ja greu pèrdua de connexió a la línia general d’internet, Ortiz alerta de diverses situacions de risc, com ara tres persones grans que “depenen del medalló de la Creu Roja” -un dispositiu d’alerta en cas d’emergències sanitàries-, que ha deixat de funcionar per culpa de la incidència. Més enllà d’individualitats, la incidència ha aïllat part del barri no només d’internet, sinó també de l’accés a serveis d’urgències mèdiques. “No parlem d’un dia, sinó de tres dies; la cosa té la seva importància”, denuncia el president. L’entitat, així com el centenar de llars afectades, romanen encara a l’espera que les operadores de telecomunicacions donin resposta a les seves necessitats.

Cables de telefonia penjats i sostinguts per pals al districte d'Horta-Guinardó / Google Street View
El robatori d’uns cables de telèfon ha provocat la pèrdua de connexió a un centenar de domicilis de Can Peguera / Google Street View

Greuge històric

L’accés a les línies de connectivitat telefònica i d’internet al barri de Can Peguera és un problema històric que pateix el barri. Tal com recorda a aquest diari el mateix president de l’Associació de Veïns, “estem pendents d’un pla de futur, o de la rehabilitació global de Can Peguera, entre els quals hi ha el soterrament de la xarxa”. La necessitat de soterrar les infraestructures de telecomunicacions, recorda, s’ha “discutit amb l’Ajuntament durant tres mandats”, però encara no s’ha adreçat. És cert, comenta, que ja s’aplica a una prova pilot, però aquesta afecta menys d’una desena d’habitatges, molt lluny del total d’afectats per la incidència de diumenge passat. “Si això s’hagués tirat endavant, no hi hauria aquest problema”, reitera Ortiz.

Següents passes

Els veïns, així, esperen encara una reacció definitiva per part de les empreses de prestadores de serveis de telecomunicacions per solucionar un greuge que ja dura tres dies. El president de l’associació lloa la “paciència” dels veïns davant la inacció empresarial, si bé no descarta accions organitzades per recordar a les operadores la urgència de la seva situació. “Em plantejo -declara Ortiz- anar porta a porta i dir que ens plantem a una oficina de Movistar” si el problema no s’acaba de solucionar.

Més notícies
Notícia: Segellat l’acord per ampliar el Clínic a les pistes de la UB de la Diagonal
Comparteix
Aquest pacte dona llum verda al trasllat del centre sanitari, però no concreta un calendari d'actuacions
Notícia: El Port de Barcelona dobla l’ús d’energies més netes en dos anys
Comparteix
El 2023 es van subministrar 143.000 m3 de gas natural liquat (GNL) i es van fer 618 escales amb aquest combustible, la qual cosa va suposar un 7% del total
Notícia: Sorpresa a Sant Antoni: apareix pintat de blanc el quiosc de la Milagros
Comparteix
Es desconeix si aquesta actuació es tracta d'una intervenció artística o d'un intent de dignificar l'aparença de l'històric espai
Notícia: Torna el sorteig per entrar gratis a la Sagrada Família per Santa Eulàlia
Comparteix
El temple barceloní obrirà les seves portes de forma gratuïta els dies 10 i 11 de febrer per a un total de 8.500 persones

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pol a gener 30, 2024 | 13:25
    Pol gener 30, 2024 | 13:25
    Per una banda ara vivim un món més bèstia i poca-solta, però, quan les comunicacions es basaven amb els fils de la telefonia fixa, els telegrames i el sistema Morse no hi havia tants de robatoris ni interrupcions dels serveis o, si més no aquesta n'era la percepció. Per una altra banda em pregunto fins quan permetrem el garbuix de cables, "torpedes" i caixes de connexions mal endreçades, obertes, mal col·locades i amb metres de cables penjant que no serveixen per a res (d'instal·lacions obsoletes i d'altres "companyies" ?) a la major part de façanes dels nostres municipis i barris ? No podem "copiar" fil per randa directament dels països que ho fan bé ? Tot plegat té a veure amb les abominables subcontractacions de les companyies que subcontracten en cadena i els operaris de les "empreses" o "autònoms" que treballen (fan la feina de veritat in situ) a peu de carrer ho fan a preu fet amb sous de misèria ? Sí, em refereixo a aquells operaris que truquen a casa nostra i ens diuen que son de l'empresa "mare", però, que en realitat son d'altres empreses, mentre els CEOs, en diuen, ara i altres "directius" de les grans (?!) "companyies", amb despatxos dins d'un gran edifici, amb gran sous s'enriqueixen a costa de pagar sous de misèria i de fer malbé les façanes dels llocs on hem de viure la majoria de gent, tot i que aquesta mena de paisatges urbans esdevenen integrats a les nostres imatges quotidianes i sovint ni ens n'adonem de la malesa i la lletjor entre la qual vivim.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa