Primer eren al voltant de 40 entitats. Ara ja en són 100. Es tracta del nombre d’entitats adherides a la iniciativa ‘Recuperem Les Voreres | Fem fora les motos de les voreres‘, que demana que les motos tinguin prohibit aparcar a les voreres dins l’Ordenança de Circulació de Vehicles i Vianants. La idea és aprovar-la en les pròximes setmanes.
La iniciativa la van impulsar les entitats Catalunya Camina, ECOM, BACC, FAVB, Eixample Respira, PTP, P(A)T i Revolta Escolar i ara també li donen suport altres com Comissions Obreres, Ecologistes en Acció i Elite Taxi, entre altres. Per tal de fer efectiva, amb més facilitat, la demanda de la iniciativa, les entitats proposen que la prohibició s’apliqui d’aquí a un any perquè així “l’administració i els usuaris de motos puguin preparar-se pel canvi”. També proposen que les motos tinguin altres espais per aparcar, com els que tenen els cotxes: “zona verda, zona blava i càrrega/descàrrega fora d’horari”.
Des de Recuperem ‘Les Voreres | Fem fora les motos de les voreres’ recorden que demanen aquesta mesura en un context d’emergència climàtica. “Fa indispensable desincentivar l’ús d’aquest tipus de vehicles i afavorir els modes de transport sostenibles, sent caminar el més prioritari de tots ells”, diuen fent també referència a les persones que moren en accidents de moto. En el 2022 el nombre de víctimes mortals va ser 16.
26.000 metres quadrats d’espai públic ocupats
Una altra part de l’argumentari de la prohibició el van compartir les entitats fa unes setmanes. Concretament, avisaven que hi ha 90.000 motos i ciclomotors aparcades a les voreres dels carrers de Barcelona que no compleixen les condicions establertes a la normativa municipal. Un clar exemple són les motos que, tal com es va denunciar, aparcaven fa unes setmanes a la part pacificada del carrer de Consell de Cent, que s’emmarca en el projecte de la Superilla Eixample. En aquest sentit, les entitats van estimar que aquests vehicles estarien ocupant uns 26.000 metres quadrats d’espai públic.