La plataforma per a la Promoció del Transport Públic (PTP) es va pronunciar aquest dijous en un comunicat sobre el futur de la plaça de les Glòries i dels seus voltants. Va demanar al futur govern de Barcelona millorar la reforma de la Gran Via, entre Glòries i la rambla del Poblenou, i garantir que no es perjudica la convivència entre les línies d’autobús i tramvia de la zona.
Davant d’això, va rebutjar la proposta plantejada pel darrer govern municipal, que suposaria fer una variant sobre el Trambesos per a la qual es planteja una ziga-zaga en la línia de la Gran Via pel carrer de Ciutat de Granada. Això, a més, generaria deficiències en el traçat del tramvia i dels autobusos i, segons va dir, faria incrementar el temps de viatge dels passatgers. Això no és tot. La reforma plantejada també provocaria, segons la PTP, que es produïssin encreuaments ineficients entre autobusos i tramvies, que també provocarien un augment del temps de viatge.
Propostes de millora
Per tal d’esmenar els problemes analitzats per la PTP, la plataforma va fer diverses propostes. Una d’elles era distribuir els vehicles del transport públic per corredors i no per modes de transport, la qual cosa faria que no calgués condicionar la capacitat dels principals transports públics de superfície de la ciutat. Tanmateix, va indicar que cal que els corredors de Gran Via (bus + tramvia) i de la Diagonal (tramvia) siguin independents. “Entrarien des del costat Besòs fins a la parada del parc-plaça de Glòries de manera independent, sense compartir itineraris ni generar incompatibilitats semafòriques”, va indicar la plataforma. D’aquesta manera, va subratllar, la intersecció entre els corredors “seria una cruïlla normal al costat Llobregat, on no hi ha pressió del trànsit motoritzat i donaria més capacitat al transport públic”. Paral·lelament, aquestes mesures aconseguirien, segons va afegir, escurçar el temps de viatge, ja que els itineraris que es farien amb el nou traçat serien més directes.