Què fer a l’espai de la Gran Via que s’ha buidat de vehicles un cop aquests circulen pel túnel de les Glòries. Aquest debat ha acompanyat els grups polítics durant tot el mandat i, a l’espera del projecte final, l’Ajuntament ha apostat una zona pacificada que ha despertat elogis i crítiques a parts iguals. Fa un mes, però, el consistori va anar un pas més enllà, instal·lant-hi tirolines i gronxadors per convertir l’espai en una nova gran àrea de joc. Però el soroll d’aquests nus equipaments, sobretot durant la nit, ha generat crítiques entre els veïns.
La protesta ha arribat a la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament, que de la mà de Junts s’ha proposat al govern municipal que “prengui les accions necessàries per garantir el descans nocturn dels veïns de la Gran Via damnificats pel soroll que produeixen les tirolines ubicades a sobre del túnel subterrani”. La tinent d’urbanisme, Janet Sanz, ha fet marxa enrere i les tirolines no es podran utilitzar de les 10 de la nit a les 8 del matí. De fet, aquesta nit ja se n’ha limitat el seu ús. Sanz s’ha donat cert marge per “veure els resultats” i “garantir que no hi hagi soroll”.

Què queda per fer a la plaça de les Glòries
Les obres per transformar la plaça de les Glòries van començar el 2014 amb l’enderroc de l’anella viària, que ocupava gairebé la pràctica totalitat de l’antiga plaça, però el veïnat ha denunciat que des del 2019 s’han alentit. Sigui com sigui, la llista de tasques pendents aquest 2023 és llarga. Per exemple, encara faltarà la urbanització definitiva de la Gran Via en el tram cobert pels túnels -l’àrea on ara s’incorporen les tirolines-, que ni tan sols està licitada. Des del Govern municipal mantenen que la intenció és licitar-la abans del final del mandat.