Barcelona té unes olors molt característiques, i això els barcelonins ja ho sabien de sobres. El que la majoria no sabia, però, és que a partir d’ara es podran sentir algunes d’elles des de qualsevol lloc. L’empresa AirPerfum, de l’Hospitalet del Llobregat, ha desenvolupat una experiència immersiva amb ulleres de realitat virtual que està presentant aquests dies al Mobile World Congress (MWC). Entre altres, permet moure’s per diferents espais de Barcelona a través del metavers i conèixer la ciutat d’una manera que pocs han conegut.
Com s’ha dit al principi d’aquest article, el més destacable d’aquest projecte són les sis olors que es poden sentir. La majoria dels barcelonins, les hauran sentit totes diverses vegades al llarg de la seva vida, ja que pertanyen a llocs destacables i força visitats: la platja de la Barceloneta (barri de la Barceloneta), la Rambla (barri Gòtic) plena de flors, el Park Güell (La Salut) lluint vegetació, el carrer de Petritxol (barri Gòtic) amb les seves xocolateries, el Camp Nou (Maternitat i Sant Ramon) i Santa Maria del Mar (Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera). Les olors de cada espai són obra de la perfumeria Puig, fundada el 1914 a Barcelona.
Posada en marxa del MWC
El MWC ha arrencat aquest dilluns i se celebrarà fins a aquest dijous 2 de març. Per part seva, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha celebrat al programa El món a RAC1 que els seus responsables continuïn escollint la ciutat per fer l’esdeveniment. “John Hoffman -organitzador del Mobile- sempre fa èmfasi en el fet que els congressistes no diuen que van al Mobile, sinó que van Barcelona. Tenen assumit que el Congrés va créixer i es va formar aquí, i cada any la valoració ha estat més que positiva“, ha assenyalat Colau, que, tanmateix, ha dit que el MWC ha fet Barcelona “casa seva”.