L’ONU diu que les superilles de Barcelona són un exemple de lluita contra el canvi climàtic

L’Organització de les Nacions Unides (ONU) posa com a exemple de lluita contra l’emergència climàtica les superilles de Barcelona. L’objectiu de l’informe, de 200 pàgines, és oferir una sèrie d’exemples pràctics que han adoptat diferents ciutats d’arreu del món per frenar l’escalfament global.

Aquest dimecres al matí l’alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, ja ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio que “la superilla és un model per tota la ciutat”. Ho ha afirmat mentre és de viatge oficial a Glasgow (Regne Unit), on participa en la Cimera Mundial del Clima, que conclou el 12 de novembre.

L’informe de l’ONU recorda que l’any 2020 ha estat el més càlid des que hi ha registres, segons la NASA. En concret, la temperatura mitjana global ha estat 1,3º graus Celsius per sobre de la que hi va haver al final del segle XIX. Això provoca un escalfament de les ciutats, un fet “catastròfic per la salut pública”, alerta l’organisme. A més, el Grup Intergovernamental sobre el Canvi Climàtic (IPCC, per les seves sigles en anglès) ja va alertar en el seu darrer estudi d’un augment de la temperatura global major del previst i que, per tant, calia actuar amb urgència.

Un altre exemple: els eixos verds de l’Eixample

Els eixos verds també són una altra exemple que posa en valor l’ONU per destacar les polítiques municipals de Barcelona per combatre el canvi climàtic. Es tracta d’una mesura a 10 anys vista que el consistori vol implementar al districte de l’Eixample, un dels més congestionats i amb major contaminació, tant ambiental com acústica, de la ciutat. Amb aquesta modificació de la trama urbana es pretén reduir el nombre de vehicles que passen per aquesta zona de la ciutat.

També es vol posar el focus en el vianant, que haurà de ser la prioritat. Això serà en un espai més verd que l’actual, perquè s’augmentaran el nombre d’arbres i plantes en aquests eixos. L’inici d’obres està previst pel primer trimestre de l’any vinent i consta d’un pressupost de 37,8 milions d’euros.

Comentaris

    Fart Novembre 03, 2021 | 20:29
    L'avenç seria un transport públic eficient que fos fiable i els barcelonins no agafessin el cotxe. Els senyors de l'ONU no han vist que els carrers alternatius van més plens per compensar que no poden passar per les actuals zones peatonals.
    FRAN BCN Novembre 03, 2021 | 21:26
    Jajajajajajaja.es broma oi
    Una Novembre 03, 2021 | 21:34
    Quant ha costat i quines martingales han fet els del Desc per colar aquesta propaganda?

Nou comentari