Joan Bayén, més conegut com a ‘Juanito’, va penjar el davantal el passat mes de desembre posant punt i final a la seva trajectòria al capdavant del Pinotxo Bar, situat a la parada 465 del Mercat de la Boqueria. El bar va néixer els anys trenta i, ara es prepara per escriure la seva nova vida. Tal com ha avançat betevé i ha confirmat el TOT Barcelona a través del gerent del Mercat, Óscar Ubide, la parada on es trobava el bar ja ha canviat de propietari. “Ens ha arribat que la parada es traspassa a una altra persona que té un negoci de restauració al mercat”, ha dit i ha afegit: “Desconeixem si voldrà o no mantenir el nom actual”.
En aquest sentit, Ubide també ha reconegut que no hi ha informació sobre quan començarà el nou capítol de la parada que acollia l’emblemàtic local. “No sabem quan reobrirà. No ens ho ha dit. Normalment, els dilluns el Pinotxo no obria, però s’ha de veure si voldrà o no fer obres”, ha detallat.
Sigui quin sigui el futur d’aquest punt del mercat, està clar que no serà el mateix sense en ‘Juanito’. Tal com va explicar Ubide el passat desembre al TOT, la seva pèrdua és un exemple del “pes humà de cares conegudes, com el Petràs, o com continua sent el Soley, que està perdent la Boqueria”. Tanmateix, és important recordar les anècdotes que li donaven personalitat. Una d’elles és que fa anys es va canviar al bar el seu nom original, ‘Quiosco’, pel de ‘Pinotxo’, en honor al gos que li van regalar després de l’estrena de la pel·lícula de Walt Disney del mateix nom.
La segona fase de les obres del mercat
Les obres de la Boqueria van començar el passat 16 gener. L’objectiu és renovar el seu paviment i es divideixen amb dues fases. La primera va acabar aquest diumenge, 19 de febrer, i la segona ja s’ha posat en marxa. Per part seva, Ubide ha fet un balanç positiu de les obres. “La primera fase era la més gran i ha anat sobre el calendari previst i, per tant, esperem que tinguem tot el paviment renovat en cinc setmanes”, ha indicat.