Els Mossos d’Esquadra han identificat 27 mestres i n’han denunciat a 12 en les protestes del sector educatiu per reclamar millores laborals que han tingut lloc a Barcelona durant el febrer i el març. Les xifres consten en un informe del departament d’Interior, que ha elaborat en resposta al grup parlamentari de la CUP i al qual ha tingut accés el TOT Barcelona. La USTEC, el sindicat majoritari del sector educatiu, parla de “persecució política”.
Segons l’informe d’Interior, dues de les 12 persones denunciades administrativament va ser per vulnerar la Llei Mordassa. En concret, l’Àrea Bàsica Policial de Gràcia va denunciar l’11 de febrer una persona per fer pintades, i el 20 de març, a una altra per llançament de petards contra efectius policials, També es van enviar quatre diligències informatives al jutjat i es van fer 16 actes de recollida de dades de reunions i manifestacions. En el conjunt de Catalunya, es van identificar o denunciar més de 70 docents.
Talls de vies sense comunicar
Interior esmenta que diverses protestes o talls no van ser comunicats. Aquest, per exemple, és el cas d’una concentració l’11 de febrer amb tall de la ronda del Litoral, en la qual es va denunciar una persona per part de l’Àrea Bàsica Policial de Sant Martí. El 16 de març, va passar quelcom de semblant a la ronda de Dalt, on es va identificar i denunciar una persona per part de mossos d’Horta-Guinardó.

En l’informe, la consellera d’Interior Núria Parlon reconeix que, segons la Direcció de la Policia, “no existeix cap document específic que reculli els criteris pels quals la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra (PG-ME) permet o denega el tall de vies”. Interior recorda que la normativa estatal “habilita els agents de les forces i cossos de seguretat a restringir la circulació o permanència en vies públiques quan existeixin supòsits d’alteració de la seguretat ciutadana o indicis racionals de que es pugui produir”.
El sindicat USTEC considera “especialment greu” que no hi hagi criteris clars en el fet de permetre o no tallar una via i sosté que està davant “d’un patró de persecució política i policial contra el professorat mobilitzat”.

